در نمایشگاه E3 سال جاری بود که بازی Prey به وسیله شرکت بتسدا (Bethesda) معرفی شد. عنوانی که شاید کسی به این شکل انتظار آن را نداشت و طرفداران بیشتر منتظر شماره دوم آن بودند. پس از آن بود که بازی بازان شروع به جمع آوری اطلاعات در مورد بازی Prey کردند تا این که سازندگان، خود دست به توضیحات تکمیلی در مورد بازی زدند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب سایت گیم شات همراه باشید.
همان طور که گفته شد، پس از پایان کنفرانس شرکت بتسدا در E3 سال جاری، طرفداران با سوالهای بی پایانی در مورد این بازی رها شدند. به همین دلیل، استودیوی سازنده این عنوان، استودیوی آرکین (Arkane Studios) توضیحات تکمیلی و جالبی را درباره آن ارائه داده است.
نسخه اصلی بازی Prey چند سال پیش عرضه شده و پنج سال پس از آن، بتسدا حتی ساخت نسخه دوم آن را (با یک تریلر) تایید کرد اما بعد ها مشخص شد که این بازی لغو شده است. به همین دلیل زمانی که بتسدا در کنفرانس خود، نام Prey را آورد، توجه همگی به این بازی جلب شد. اما این Prey جدید دقیقا چیست؟ آیا به نوعی با بازیهای لغو شده قبلی در ارتباط است؟ آیا این همان Prey 2 است؟ و آیا این یک عنوان کاملا جدید است که با نام Prey عرضه میشود؟ خوشبختانه بتسدا به تازگی در مورد این سوالات توضیح داده و خیال طرفداران را راحت کرده است.
کارگردان بازی Prey، آقای رافائل کولانتونیو (Raphael Colantonio) در استودیوی آرکین به تازگی توضیحاتی را در مورد این عنوان بیان کرده است. او ابتدا با پاسخ دادن به این سوال مهم آغاز میکند که آیا Prey با بازی قبلی در ارتباط است؟
بازی Prey یک دنباله یا یک نسخه بازسازی شده نیست و هیچ ارتباطی با نسخه قبلی ندارد. شما باید به این بازی به چشم یک تصور دوباره از این IP نگاه کنید. شما برروی یک ایستگاه فضایی قرار میگیرید و باید با وجود بیگانه ها زنده بمانید.
در این جا مشخص میشود که بازی Prey ربطی به نسخه گذشته ندارد و یک بازی جدید است. البته این به معنای الهام نگرفتن از Prey قدیمی نیست بلکه درون این بازی روح و درون مایه Prey اصلی قرار دارد. کولانتونیو توضیحات خود را ادامه میدهد بازی بازان باید انتظار چه نوع بازی و عنوانی را از Prey داشته باشند و البته تنها چیزی که نباید از بازی انتظار داشت، سبک ترسناک است.
این یک بازی ترسناک نیست. روانشناسی و تریلر محور بودن بازی بیشتر به دلیل پسزمینهی «هویت» آن است. اینکه شما دقیقا به عنوان Morgan Yu، چه کسی هستید؟
آقای کولانتونیو همچنین اشاره میکند که بازی Prey تنها شلیک کردن و تیراندازی نیست. Prey بیشتر شبیه به یک بازی ترکیبی است؛ جایی که عناصر روایت داستان، اکشن و یک مقدار نقش آفرینی دست به دست یکدیگر میدهند. در بازی به دست بازیباز اسلحه داده میشود (مانند آن شات گان قدیمی که در تریلر بازی نیز نشان داده شد) اما Morgan قدرت هایی نیز دارد که از بیگانه ها یاد میگیرد و همچنین گجت هایی نیز در دسترس او است. این گجت ها برای مبارزه طراحی نشده اند اما در مبارزات بازی کاربرد دارند.
همان طور که میدانیم، این بازی به وسیله استودیوی آرکین ساخته میشود و کولانتونیو نیز تضمین میکند که این عنوان شبیه به عناوین قبلی آرکین است. بازی هایی که سرشار از روایت ترکیبی، شبیه سازی ها، انتخاب ها و جست و جوی بازی بازان هستند. نزدیک شدن سبک و سیاق بازی به عنوان Dishonored قطعا چیزی نیست که بازی بازان آن را دوست نداشته باشند.
علاوه بر این موضوعات، اعلام شده که Morgan Yu میتواند هم مذکر و هم مونث باشد و بازی بازان این را به دلخواه انتخاب خواهند کرد. برای همین است که نام شخصیت اصلی بازی Morgan (که یک نام با جنسیت خنثی است) انتخاب شده است.
این بازی برای عرضه در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده است.