بازی Dishonored 2 توانست نظر مثبت اکثر منتقدان را به خود جلب کند، اما نسخه پیسی آن دارای مشکلات و باگهای فنی زیادی بود که به عملکرد اجرایی بازی لطمه بزرگی وارد کردند. هرچند اکثر این مشکلات توسط به روزرسانیها و افزونههایی که استودیوی «آرکین» (Arkane) منتشر کرد، برطرف شدند، اما بازیکنان هنوز نگران هستند که آیا بازی Prey که عنوان بعدی این استودیو به شمار میرود و به زودی منتشر خواهد شد، دارای همان مشکلات فنی خواهد بود یا خیر؟
آقای «رافائل کلانتونیو» (Raphael Colantonio)، رییس استودیوی آرکین، در این باره با سایت گیماسپات گفته است که استودیوی آرکین آوستین (بازی Dishonored 2 توسط استودیوی آرکین لیان ساخته شده بود) تمامی فیلرترهای مربوط به تست و آزمایش نکات فنی خود را ۲ برابر کرده است. او همچنین اشاره کرد که پلتفرم اصلی بسیاری از بازیهای آنها (که بازی Prey را نیز شامل میشوند) رایانههای شخصی بوده و بعد برای دیگر کنسولها پورت میشوند.
او گفت:
ما کاملا از بازی خود مطمئن هستیم. ساخت بازی به این شکل نیست که اول آن را برای کنسولهای خانگی بسازیم و بعد آن را با عجله زیاد برای رایانههای شخصی پورت کنیم. بازی توسط رایانههای شخصی ساخته شده و سپس برای کنسولها بهینه میشود. این روشی است که همه از آن استفاده میکنند.
نکته حائز اهمیت دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که بازی Dishonored 2 توسط موتور بازیسازی خود استودیوی آرکین که Void engine نام دارد، ساخته شده بود، در حالی که بازی Prey توسط موتور CryEngine 3 ساخته شده است.
او در ادامه صحبتهایش گفت که توسعه دهندگان برای بهینه کردن بازی خود در پیسی، سیستمهای متفاوت بسیار زیادی را باید در نظر بگیرند که بسیار کار سنگینی است. برخلاف کنسولهای پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان که سخت افزار ثابتی دارند، پلتفرم رایانههای شخصی دارای سخت افزارهای بسیار گوناگونی است چرا که مردم بر اساس نیاز خود قطعه مورد نظر سیستم را خریداری میکنند. همین مسئله باعث میشود تا آرمایش کردن یک بازی بر روی رایانههای شخصی به امر پیچیده و بغرنجی تبدیل شود.
او گفت:
یکی از دلایل اصلی که بازیها معمولا در رایانههای شخصی با مشکل مواجه میشوند این است که تنوع سخت افزاری این پلتفرم بسیار زیاد است و برخی مواقع درایورهای مختلف این پلتفرم همزمان با انتشار بازی مورد نظر، به روزرسانی میشوند و مشکلات را بیشتر میکنند.
شاید آقای کلانتینیو نتواند به بازیکنان رایانههای شخصی قول دهد که بازی Prey بدون مشکل در این پلتفرم اجرا خواهد شد (ظاهرا هیچ بازیسازی نمیتواند چنین ادعایی داشته باشد)، اما او قول داده است که بازی جدید استودیوی آرکین (Prey) در رایانههای شخصی با مشکلات کمتری نسبت به بازی Dishonored 2 مواجه شده و عملکرد اجرایی بهتری خواهد داشت. او توضیح داد:
با توجه به مشکلاتی که گریبان گیر بازی Dishonored 2 شد، ما تصمیم گرفتیم تا این بار فیلترهای خود را جهت تست و آزمایش بازی Prey 2 برابر کنیم. بازی در حال حاضر کاملا آماده انتشار است، اما ما از چندین ماه قبل در حال آزمایش کردن آن در سیستمهای مختلفی هستیم تا مطمئن شویم این عنوان در رایانههای شخصی، دچار مشکلات بازی قبلی استودیو نشود. بنایراین، ما کاملا از بازی خود مطمئن هستیم.
ناگفته نماند که بازی Prey در تاریخ ۵ مِی (۱۵ اردیبهشت) امسال برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد؛ همچنین اگر نمیخواهید تا چند روز دیگر صبر کنید، میتوانید دموی رایگان این عنوان که یک ساعت اول بازی را به نمایش میگذارد را در کنسولهای خانگی دانلود کرده و از اجرای آن لذت ببرید.