بازی Monster Hunter World که در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر شد، توانست نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کند و به پرفروش ترین عنوان تاریخ شرکت کپکام (Capcom) تبدیل شود.
حال، به تازگی اعلام شده که این بازی نقش آفرینی، پرفروش ترین عنوان سال ۲۰۱۸ میلادی در ژاپن بوده است. بازی Monster Hunter World و به طور کلی، سری بازی Monster Hunter هنوز هم قدرت مثال زدنی و فوقالعادهای را در صنعت بازیهای ویدیویی دارد. این سری با این که برای اولین بار در ژاپن به شهرت رسید و بازیبازان ژاپنی به آن علاقه نشان دادند، اما بعدها توانست به خوبی خود را در بین بازیبازان غربی نیز جا بیندازد و حال، مشاهده میکنیم که بازی Monster Hunter World یکی از موفق ترین و بهترین عناوین سال در سال ۲۰۱۸ بوده است. بازی Monster Hunter World که پرفروش ترین عنوان تاریخ شرکت کپکام محسوب میشود، به تازگی توانسته به رکورد و آمار فوقالعادهای دست پیدا کند. طبق اطلاعات نشریه مشهور فامیتسو (ترجمه شده توسط Gematsu)، به نظر میرسد که با جمع فروش دیجیتالی و فیزیکی، بازی Monster Hunter World پرفروش ترین عنوان ژاپن در سال ۲۰۱۸ به شمار میآید.
با این که موفقیت بازی Monster Hunter World بدون شک فوقالعاده و قابل تحسین بوده است، اما در نظر داشته باشید که این بازی نقش آفرینی شرکت کپکام، در اوایل سال ۲۰۱۸ منتشر شد و زمان بیشتری برای فروش نسبت به دیگر عناوین موفق داشت. با این حال، فاصله فروش بازی Monster Hunter World با عنوان بی نظیر دیگر سال ۲۰۱۸، یعنی Super Smash Bros. Ultimate که در ماه انتهایی سال نیز منتشر شد، بسیار کم است. پایین تر از این دو عنوان نیز نامهای آشنا و محبوبی مانند Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Let’s Go, Eevee! و Splatoon 2 و Mario Kart 8 Deluxe نیز به چشم میخورد که توانستهاند عملکرد موفقی در سالی که گذشت داشته باشند.
طبق اطلاعاتی که منتشر شده، فروش بسیار خوب عناوین محبوب در کشور ژاپن باعث شده تا درآمدها و سود صنعت نرم افزار در این کشور نسبت به سال ۲۰۱۷، بیشتر شود و رشد کند. در طرف مقابل، نتیجه برای فروش کنسولها و در بخش سخت افزاری، کاملا برعکس بوده است. شاید بتوان یکی از دلایل افت درآمد و سود صنعت سخت افزار در کشور ژاپن را افت فروش کنسول پلیاستیشن ۴ و یکه تازی کنسول نینتندو سوییچ در بازار دانست. شما عزیزان میتوانید در زیر، پرفروش ترین عناوین سال ۲۰۱۸ در ژاپن را با آمار دقیق آنها مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که آمار فروش دیجیتالی که فامیتسو منتشر کرده ممکن است کاملا دقیق نباشد و به صورت تخمینی است.
- Monster Hunter: World
- پلتفرم: PlayStation 4
- ناشر: Capcom
- تاریخ انتشار: January 26, 2018
- فروش فیزیکی: ۱,۹۸۵,۸۸۶
- فروش دیجیتالی: ۸۷۳,۸۹۸
- ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی: ۲,۸۵۹,۷۸۴
- Super Smash Bros. Ultimate
- پلتفرم: Switch
- ناشر: Nintendo
- تاریخ انتشار: December 7, 2018
- فروش فیزیکی: ۲,۳۶۰,۶۵۵
- فروش دیجیتالی: ۳۰۹,۲۲۹
- ترکیب فروش فیزیکی و دیجیتالی: ۲,۶۶۹,۸۸۴
- Pokemon: Let’s Go, Pikachu! / Let’s Go, Eevee!
- پلتفرم: Switch
- ناشر: The Pokemon Company
- تاریخ انتشار: November 16, 2018
- فروش فیزیکی: ۱,۲۵۳,۶۷۷
- فروش دیجیتالی: ۱۰۷,۹۴۵
- ترکیب فروش فیزیکی و دیجیتالی: ۱,۳۶۱,۶۲۲
- Splatoon 2
- پلتفرم: Switch
- ناشر: Nintendo
- تاریخ انتشار: July 21, 2017
- فروش فیزیکی: ۱,۱۲۲,۳۲۴
- فروش دیجیتالی: ۶۸,۶۳۰
- ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی: ۱,۱۹۰,۹۵۴
- Mario Kart 8 Deluxe
- پلتفرم: Switch
- ناشر: Nintendo
- تاریخ انتشار: April 28, 2017
- فروش فیزیکی: ۹۲۶,۵۵۳
- فروش دیجیتالی: ۷۶,۱۳۹
- ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی: ۱,۰۰۲,۶۹۲
- Super Mario Party
- پلتفرم: Switch
- ناشر: Nintendo
- تاریخ انتشار: October 5, 2018
- فروش فیزیکی: ۷۶۴,۸۵۳
- فروش دیجیتالی: ۶۲,۷۳۹
- ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی: ۸۲۷,۵۹۲
- Kirby: Star Allies
- پلتفرم: Switch
- ناشر: Nintendo
- تاریخ انتشار: March 16, 2018
- فروش فیزیکی: ۶۶۴,۸۱۵
- فروش دیجیتالی: ۵۶,۱۰۴
- ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی: ۷۲۰,۹۱۹
- Minecraft: Nintendo Switch Edition
- Platform: نینتندو سوییچ
- ناشر: Microsoft
- تاریخ انتشار: June 21, 2018
- فروش فیزیکی: ۵۲۵,۰۴۵
- فروش دیجیتالی: ۱۶۶,۲۷۲
- ترکیب فروش دیجیتالی و فیزیکی: ۶۹۱,۳۱۷
- Call of Duty: Black Ops IIII
- پلتفرم: PlayStation 4
- ناشر: Sony Interactive Entertainment
- تاریخ انتشار: October 12, 2018
- فروش فیزیکی: ۴۷۹,۵۱۱
- فروش دیجیتالی: ۱۴۵,۴۵۸
- ترکیب فروش فیزیکی و دیجیتالی : ۶۲۴,۹۶۹
- Super Mario Odyssey
- پلتفرم: Switch
- ناشر: Nintendo
- تاریخ انتشار: October 27, 2017
- فروش فیزیکی: ۵۷۵,۹۲۶
- فروش دیجیتالی: ۲۲,۰۲۰
- ترکیب فروش فیزیکی و دیجیتالی: ۵۹۷,۹۴۶