خالق Max Payne یعنی «سم لیک» (Sam Lake) میگوید که مدتها قرار بوده است که پس از بازی Max Payne 2 نسخهی دیگری ساخته نشود.
پس از دو نسخهی اول سری Max Payne که فوقالعاده ظاهر شدند، حقوق ساخت این عنوان به استودیوی راکاستار گیمز رسید که آنها با Max Payne 3 به نوبهی خود تجربهی تحسینبرانگیزی را خلق کردند. با این حال، هیچچیز مانند دو نسخهی اول ساخته شده توسط استودیوی «رمدی اینترتینمنت» (Remedy Entertainment) برای طرفداران این سری نمیشود و حتی به گفتهی سم لیک، مدتها قرار بوده است که بازی Max Payne 2 آخرین نسخهی سری باشد.
لیک در گفتوگو با Screen Rant اظهار داشته که وقفهی سری پس از بازی Max Payne 2 بهخاطر فروش پایین نبوده، بلکه پس از انتشار نسخهی اول حقوق این سری به شرکت مادر راکاستار گیمز یعنی «تیک-تو» (Take-Two) فروخته شده بود و بهعنوان بخشی از توافقنامه، معین شده بود که رمدی یک نسخهی دیگر هم بسازد که اینطور هم شد.
پس از انتشار نسخهی اول، حقوق این آیپی به تیک-تو و راکاستار فروخته شد و بخشی از قرارداد این بود که ما دنبالهای بر نسخهی اول بسازیم. خب میدانید، با این شرایط موقعیت خیلی خوبی بود. ما اشتیاق زیادی نسبت به Max Payne داریم و شگفتانگیز بود که دنباله را بسازیم و ایدههای مشخصی را از نسخهی اول برداریم و… ساخت دنباله از جهات بسیاری خیلی جالب و سرگرمکننده است. اما در عین حال، این موضوع در ذهنمان بود که این آخرین نسخه از Max Payne برای ما خواهد بود. و به نوعی از این پروسهی احساسی عبور میکردیم درحالی که بر روی بازی کار میکردیم و خداحافظ میگفتیم. از زاویهی دید یک خالق، راه بسیار خوبی برای رفتن بود.
وقتی از سم لیک دربارهی نظرش نسبت به Max Payne 3 پرسیده شده، وی استودیوی راکاستار گیمز را بهخاطر در پیش گرفتن راه مخصوص خودش و عدم تقلید از رمدی تحسین کرده است:
بچههای راکاستار، «دن هوسر» (Dan Houser) و بقیه، طی نقطهی مشخصی از روند توسعهی Max Payne 3 به سراغ ما آمدند و پرسیدند که آیا علاقهمند هستیم این بازی را تجربه کنیم و نکات آن را بگوییم یا خیر، که این کاری فوقالعاده از سوی آنها بود. و این عنوان برای من قطعاً مانند یک بازی مخصوص راکاستار به نظر میرسید و تجربهی آنها از این ایده بود، که احساس کردم شگفتانگیز هست. به عقیدهی من این بسیار خوب بود که راه خود را در پیش گرفتند بهجای اینکه شاید از کار ما تقلید کنند.
از زمان عرضهی Max Payne 3 در سال ۲۰۱۲، بهخاطر عملکرد تجاری نهچندان راضیکنندهی این بازی برای راکاستار و تیک-تو، این سری در سکوت قرار دارد و به نظر نمیرسد که بهزودی هم این اوضاع تغییر کند اما به هر حال باید امیدوار بود.
در همین حال، باید اشاره کرد که استودیوی رمدی در حال کار بر روی عنوانی به نام Control است که سم لیک نویسنده و کارگردان نوآوری آن به شمار میرود. این بازی در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان منتشر خواهد شد.