به نظر میرسد که بازی Halo Infinite در مقایسه با نسخههای قبلی بیشتر نقشآفرینیمانند خواهد بود یا حداقل دارای المانهای نقشآفرینی بیشتری خواهد بود.
چندی پیش، مایکروسافت و استودیوی ۳۴۳ Industries آگهی جدیدی را برای استخدام یک «طراح سیستم ارشد» منتشر کردند و علاقه به Halo، عناوین داستانمحور و تیراندازی را جزو معیارها قرار دادند. تمام این موارد برای بازی Halo Infinite قابل پیشبینی هستند اما موردی که انتظار نمیرود، «آشنایی با مکانیکهای نقشآفرینی و تیراندازی» است که این نوید را میدهد که در این عنوان شاهد تجربهای نقشآفرینیمحور خواهیم بود.
شاید تصور Halo با مکانیکهای برجستهی نقشآفرینی کمی دشوار باشد اما باید منتظر ماند و دید که نتیجه چه خواهد بود. بیشک سازندگان بدون دلیل آشنایی با ژانر نقشآفرینی را جزو معیارهای طراح سیستم ارشد قرار ندادهاند و این بدین معنی است که بازی Halo Infinite، حداقل نسبت به نسخههای گذشته دارای المانهای نقشآفرینی بیشتری خواهد بود. بسیار جالب است که ببینیم این المانها چگونه در چنین عنوانی پیادهسازی میشوند.
بازی Halo Infinite که طی رویداد E3 2018 رسماً از آن رونمایی شد، بدون تاریخ انتشار مشخصی بهطور انحصاری برای ایکسباکس وان و پیسی در دست توسعه قرار دارد.