فاصله چندانی با روز عرضه بازی Ghost Recon Breakpoint نداریم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم با این مقاله به استقبال این عنوان مورد انتظار برویم. در ادامه مطلب همراه گیمشات باشید.
در سال ۲۰۱۷ بود که یوبیسافت با بازی Ghost Recon Wildlands تغییرات زیادی در یکی از محبوبترین مجموعههای خودش ایجاد کرد و به صورت کلی آینده دیگری برای این سری رقم زد. با Ghost Recon Wildlands بود که این سری به یک جهان باز برده و تمرکز بر روی بحش کو-آپ بیشتر از قبل شد. حال یوبیسافت قصد دارد با بازی Ghost Recon Breakpoint راه خود را ادامه دهند و یک بازی بهتر خلق کند.
نکاتی که پیش از خرید بازی Ghost Recon Breakpoint باید بدانید:
پیش زمینه داستانی
این نسخه از بازی دیگر در کشور بولیوی جریان ندارد و به یک مجمع الجزایر به اسم Auroa رفته است. این جزایر به صورت مخفیانه توسط یک فرد ثروتمند به اسم جیس اسکل اداره میشود که موسس و رئیس شرکت تولید کننده پهباد است. این پهبادها علاوهبر استفاده تجاری، کاربرد نظامی نیز دارند. برخلاف بازی قبلی، جزایر Auroa کاملا خیالی هستند که مزیتهایی دارد. بنابرگفته سازندگان، خیالی بودن Auroa در نوشتن داستان و محیط و طراحی نقشه به آنها آزادی عمل بیشتری داده است.
در شروع بازی شرکت تکنولوژی Skell با دولت امریکا رابطه خوبی ندارد، چون مشکوک به رابطه داشتن با دشمنان آمریکا هست. با شروع تحقیقات دولت آمریکا، ارتباط این جزایر با دیگر نقاط جهان به صورت کلی قطع میشود. در همین حال است که یک عضو سابق از نیروهای Ghost Recon به اسم کل دی واکر این جزایر و تمام امکاناتش را تحت سلطه خود قرار میدهد. تیم Ghost Recon تحت رهبری فردی به اسم Anthony Nomad Perryman به این جزایر فرستاده میشود تا جلوی پیشروی واکر را بگیرند. گروه Ghost Recon که به شدت تعدادشان کمتر از دشمنان خود هست، باید با استفاده از تکنیکهای جنگهای چریکی به مقابله با دشمن بپردازند.
شخصیت منفی بازی Ghost Recon Breakpoint
شخصیت کل دی واکر به نظر میرسد که یک انتاگونیست بسیار خوب برای بازی باشد که توسط جان برنتال، ستاره سریال The Punisher و The Walking Dead، نقش آفرینی میشود. واکر در گذشته عوضی از گروه Ghost بوده و اکنون گروه حودش به اسم گرگها را رهبری میکند. بنابر گفتههای یوبیسافت واکر قرار است یک شصخیت منفی موثر و کاریزماتیک باشد و به نحوی به شخصیتش پرداخته میشود که به هیچ وجه یک بعدی نباشد.
ارتباط گیمپلی و داستان
داستان اینگونه آغاز میشود که شما در همه مواقع به شدت توسط دشمنان احاطه شدهاید. در دنیای بازی، تیم Ghost بدون حامی است و منابع آنها به نسبت گرگها بسیار کمتر است. گروه گرگها علاوهبر اینکه بسیار بامهارت هستند، اکنون میتوانند از تمامی تکنولوژیهای جزیره Skell نیز به نفع خود بهره ببرند. این قضیه هسته اصلی گیمپلی بازی خواهد بود. بازیکنان در هنگام مقابله با دشمنان باید توجه زیادی به محیط اطراف خود داشته باشند و مکانیزمهای بقا و سوروایوال اهمیت زیادی خواهند داشت.
استقامت
مکانیزمهای بقا و سوروایوال که در بالاتر به آن اشاره کردیم، دارای بخشهای مختلفی است که اولین آنها نوار استقامت شخصیت است. این بازی تمرکز بسیار زیادی بر روی این بخش گذاشته است. در هنگام حرکت کردن در دنیای بازی، شما باید توجه زیادی به نوار استقامت داشته باشید. کاهش زیاد نوار استقامت میتواند به خستگی طولانی مدت ختم شود. به عنوان مثال بالا رفتن از دامنههای شیبدار بسیار سختتر از قبل شده و بیشتر نوار سلامتی شما را خالی خواهد کرد.
آسیب دیدن در بازی Ghost Recon Breakpoint
جدا از توجه به نوار استقامت بازیکنان باید به مصدومیت شخصیت خود توجه کنند که میتواند بر روی سلامتی شخصیت شما تاثیر منفی بگذارد. در هنگام بازی کردن مصدومیتهای مختلفی میتواند برای شما رخ دهند. به عنوان مثال یک مصدومیت باعث لنگ زدن شما خواهد شد که سرعت شما را کمتر و صدایی که از خود تولید میکنید را بیشتر میکند. از این رو مخفیکاری در بازی سختتر خواهد شد. مصدومیتها همچنین میتواند پر شدن نوار سلامتی شما را محدود کنند یا اینکه نشانه گرفتن با اسلحه را سختتر کنند.
کمپ اصلی شما
در بازی یک منطقه نیز به اسم خانه قرار داده شده است که شما میتواند به آنجا بروید و به مصدومیتهای خود رسیدگی کنید. بازیکنان میتوانند در نقاط مختلف نقشه کمپ کنند که مزیتهای مختلفی خواهد داشت. علاوهبر رسیدگی به مصدومیتها شما در این کمپها میتوانید کلاس خود را عوض کرد یا شخصیت خود را شخصیسازی و منابع و اسلحههای خودتان را مدیریت کنید.
ابزار و اسلحههای جدید
ماموریتهای بازی Ghost Recon Breakpoint را میتوان به شکلهای مختلفی انجام داد. همانند نسخه قبلی، مخفیکاری یا درگیریهای بزرگ راههایی هستند که در پیش روی شما قرار دارند. اما بازی قصد دارد چالشبرانگیزتر از نسخه قبلی خودش باشد. تعداد دشمنان پیش روی شما، نوع و تواناییهای آنها بر روی نحوه بازی شما تاثیر خواهد داشت و به همین دلیل ابزار و اسلحههای جدید نیز در بازی وجود دارد. به عنوان مثال بازی به شما یک چراغ جوشکاری میدهد تا از فنسها عبور کنید. نارنجکهای الکترو مغناطیسی برای از بین برن پهبادها در بازی وجود دارند و نارنجک گاز سولفور نیز برای کشتن دشمنان است.
اندازه نقشه بازی Ghost Recon Breakpoint
همانند نسخه قبلی، Breakpoint نیز در یک جهان باز جریان دارد که باعث میشود سوال اندازه نقشه بازی پیش بیاید. بازیهای یوبیسافت از اینکه بازیکنان را در یک محیط بسیار بزرگ قرار دهند ترسی ندارند و Breakpoint نیز قصد دارد همین کار را تکرار کند. جزایر Auroa قرار است در ابتدا تنها اندازه نقشه بولیوی در نسخه قبلی باشد ولی استودیو توسعه دهنده قصد دارد پس از عرضه بازی و با بستههای الحاقی نقاط جدیدی به بازی اضافه کند.
مخفیکاری در بازی Ghost Recon Breakpoint
مخفیکاری در بازی قبلی نیز قرار داشت ولی چندان خوب طراحی نشده بود، با این وجود یوبیسافت برای نسخه جدیدتر تمرکز بیشتری بر روی مخفی کاری داشته است. در این زمینه چندین مکانیزم جدید اضافه شده است که میتوانند بسیار هیجان انگیز باشند. قابلیت استتار کردن به شما اجازه میدهد به عنوان مثال با گلی کردن خود از دید دشمنان پنهان بمانید. همچنین جنازه دشمنان را نیز میشود از روی زمین بلند و مخفی کرد. دیگر قابلیت نیز بلند کردن دوستان خود است تا در مکان امن آنها را زنده کنید.
تنهایی بازی کردن
بازی Ghost Recon Breakpoint به گونهای طراحی شده است که به صورت چندنفره و کو-آپ تجربه شود، ولی همانند نسخه قبلی، این امکان نیز وحود دارد که به صورت تنهایی آن را بازی کنید. در ابتدا یوبیسافت اعلام کرده بود که دیگر خبری از هم تیمی نخواهد بود و دو پهباد همراه شما خواهند بود. اما پس از اعتراض طرفداران، سه همتیمی که توسط هوش مصنوعی کنترل میشوند به بازی اضافه شدهاند.
نیاز به اتصال دائم به اینترنت
برای بازی کردن Ghost Recon Breakpoint نیاز به اتصال دائم به اینترنت دارید. این کار خیلی عجیب است، با وجود اینکه تاکید اصلی بر روی چندنفره بازی کردن است، اما نباید چرا بازیکنان محبور هستند که تمام مدت آنلاین باشند؟ نسخه Wildlands نیز به برای بازی کردن به صورت کو-اپ طراحی شده بود ولی مجبور به آنلاین شدن نبودید. با این وجود یوبیسافت تصمیم گرفته که همه بازیکنان (حتی آنهایی که قصد تنهایی بازی کردن را دارند) باید همیشه به اینترنت متصل باشند.
دیالوگهای بازی Ghost Recon Breakpoint
در میان کاتسینهای بازی یک سری دیالوگ برای انتخاب وجود دارند، ولی این انتخابها بر روی داستان بازی تاثیر ندارند پس انتظار شاخه شدن داستان بازی را نداشته باشید. اما اگر این دیالوگها بر روی داستان بازی تاثیر ندارند، پس چرا وجود دارند؟ با استفاده از این دیالوگها شما میتوانید اطلاعات بیشتری در مورد ماموریتها به دست آورید که میتوانند بسیار مفید باشند.