هیدئو کوجیما سازنده معروف بازیهای درجه یک اعلام کرد که کارکنانش در ابتدا با ایده بازی Death Stranding موافق نبودند و بسیاری با آن مخالفت میکردند.
هیدئو کوجیما در دنیای بازیهای ویدیویی به عنوان یک نابغه شناخته میشود به عبارت دیگر وی را میتوان “سلطان ایدههای ناب” صدا کرد. سری Metal Gear Solid او به گونهای پدربزرگ سبک سینمایی است که در طول یک دهه گذشته در بسیاری از بازیها دیده شده است. به علاوه هیچکس نمیتواند مانند کوجیما طرفداران را با هر چیزی که میسازد به وجد بیاورد. به همین خاطر این موضوع که کارکنان وی ابتدا نسبت به جدیدترین پروژه او یعنی بازی Death Stranding نظر منفی داشتهاند برای ما بسیار جالب است.
ما اکنون اطلاعات زیادی درباره این بازی داریم، ما گیمپلی این بازی را مشاهده کردهایم و با داستان آن هم آشنایی نسبی داریم. این بازی در فضای مجازی هم واکنشهای متفاوتی دریافت کرده است و بدون شک نتیجه نهایی چیزی نیست که بسیاری انتظار داشتند. ولی واکنشهای منفی به این بازی از مدتها قبل از این که این بازی توسعه داده شود شروع شده بودند. کوجیما در مصاحبهای با Game Informer گفت وقتی اولین بار از طرح این بازی با کارکنان استودیو Kojima Productions صحبت کرد، بسیاری به صورت قاطعانه اعلام کردند که با آن مخالف هستند زیرا فکر نمیکنند که طرح این بازی به گیمپلی جالبی منتهی شود. با گذر زمان کم کم همان افراد توانستند با این بازی کنار بیایند؛ طرح اصلی بازی فرقی نکرده بود ولی بالاخره با تلاش بسیار، همه به یک نظر واحد رسیده بودند.
طرح بازی از همان اول تا به حال کوچکترین تغییری نکرده است. البته جلوههای بصری از این قضیه مستثنی هستند مثلا ما تصمیم داریم کیفیت بازی را در حد کنسول پلیاستیشن ۶ بالا ببریم ولی موضوع همیشه گرافیک نیست. بسیاری با طرح اولیه من مخالف بودند و من بسیار خوشحالم که آنها با من جلو آمدند و به من اعتماد کردند. حال همه کارکنان از تجربه این بازی راضی هستند و الان نوبت کاربران ما است تا این بازی را تجربه کنند.
مطرح کردن یک طرح برای اولین بار کار بسیار مشکلی است. یک بازی در سبک مخفیکاری؛ زمانی که این طرح را ارائه دادم هیچکس آن را نفهمید. دشمنان شما همیشه کارکنان شما یا کسانی هستند که با آنها کار میکنید. اولین واکنش منفی که مطرح شد این بود که در این بازی چیزهایی که دوست دارید را جمع میکنید و به نشانه “موفق باشید” انگشت شست خود را بالا میآورید، کجای این جالب است. اگر من به این واکنشهای منفی گوش داده بودم این بازی هم یک بازی معمولی دیگر میشد. ولی بسیاری از کارکنان به من باور داشتند. آنها گفتند باشد بیایید این طرح را امتحان کنیم. بسیاری از کارکنانم دیر یا زود توانستند بازی را درک کنند. من واقعا نمیتوانم کسانی که ساز مخالف میزدند را سرزنش کنم چرا که من نمیتوانم چیزی که توی مغزم است را به آنها نشان دهم. در ابتدا هیچکس بازی را نفهمید. بسیاری به من گفتند: آیا دیوانه شدهای؟ ولی با من همکاری کردند. نورمن [ریداس] و مدس [میکلسن] هم همینطور. وقتی من بازی را برای آنها شرح دادم آنها نمیدانستند که قرار است چه کاری انجام دهیم.
بازی Death Stranding در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) به صورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه خواهد شد.
نظر شما درباره بازی Death Stranding چیست؟ آیا عجیب و متفاوت بودن لزوما به معنی خوب بودن است؟