به نظر میآید که تک تک مراحل فرعی در بازی Cyberpunk 2077 به قدری حائز اهمیت هستند که میتوانند مسیر کلی داستان را تغییر دهند.
پس از عنوانی نظیر The Witcher 3، اصلاً دور از انتظار نیست که استودیوی «سیدی پراجکت رد» (CD Projekt Red) همچنان بر رویکرد جدی خود نسبت به مراحل فرعی تأکید داشته باشد و حتی سعی کند فراتر از گذشته برود، و اختصاص یک تیم مجزا برای ساخت مراحل فرعی گواه بر این موضوع است. اما بیشک بسیاری کنجکاو هستند که بدانند مراحل فرعی در بازی Cyberpunk 2077 تا چه حد پیامدهای تأثیرگذاری بر روی داستان اصلی خواهند داشت.
«فیلیپ وبر» (Philip Weber)، طراح مراحل ارشد بازی Cyberpunk 2077، طی مصاحبهای در فروم رسمی این عنوان گفته است که مانند The Witcher 3 مراحل فرعی این عنوان نیز تا حد زیادی با داستان اصلی تعامل خواهند داشت.
البته که مراحل فرعی میتوانند کاملاً مجزا باشند، اما همچنین میتوانند یک مرحلهی اصلی را ادامه دهند یا حتی یک شاخهی جدید را در داستان اصلی به وجود آورند.
بهعنوان مثال، بسیاری از بازیکنان حتی متوجه نشدند که وقتی خط داستانی Bloody Baron در The Witcher 3 را به پایان میرساندند، در حال انجام یک مأموریت فرعی بودند که این خط داستانی از مراحل اصلی را ادامه داد. مرحلهی اصلی زمانی به اتمام میرسید که گرالت به اطلاعات دربارهی سیری دست پیدا میکرد، ولی داستان Baron در قالب یک مرحلهی فرعی همچنان ادامه مییافت.
به گفتهی وبر، مراحل فرعی در بازی Cyberpunk 2077 ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روی خط اصلی داستان داشته باشند. این باعث میشود که بازیکنان با انگیزه و اشتیاق به سراغ تک تک آنها بروند.
البته که ما دوست داریم بازی را به شکلی بسازیم که هر کاری که میکنید بر روی داستان اصلی نیز تأثیر بگذارد. شخصیتهایی که تنها در یک مرحلهی فرعی میبینید ناگهان در داستان اصلی ظاهر خواهند شد. به این شکل، بازیکن نمیداند که باید منتظر چه چیزی پیش روی خود باشد. برخی مواقع یک مرحلهی کوچک میتواند به چیزی بزرگتر تبدیل شود و سپس کل داستان اصلی را تغییر دهد. بنابراین تجربهی تمامی مراحل و دیدن تعامل آنها با یکدیگر کاملاً حائز اهمیت است.
Cyberpunk 2077 در ۱۶ آپریل ۲۰۲۰ مصادف با ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ برای پیسی، پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان و در تاریخ دیرتری بر روی گوگل استادیا به انتشار خواهد رسید.