سازندگان بازی Control در استودیو Remedy به تازگی اعلام کردند که دوباره با یکی دیگر از عناوین عجیب و غریب آنها پس بازی Quantum Break روبه رو خواهیم شد.
بازی Quantum Break عنوان اکشن سوم شخصی بود که روایت داستان سفر در زمان استادانهای داشت. همراه با ویدئوهای لایو اکشن تلویزیونی و البته انیمیشنهای صورت قوقالعادهای که در میان بازیهای ویدئویی بیرقیب بودند. سادهتر بخواهیم بگوییم، فروش بازی با این تفاسیر تضمین شده و امن نبود. به گفته استودیو رمدی با ساخت آن بازی تلاش کردند تا وارد جریان اصلی بازیهای محبوب این دوره شوند و میزان گرایش خود به “عجیب و غریب” ساختن را محدود کردند. اکنون با ساخت بازی Control اجازه پیدا کردند تا دوباره هرچقدر دوست دارند، عجیب و غریب باشند.
در گفتگو با سایت Eurogamer، میکل کاسورینن کارگردان بازی توضیح داد که در حین ساخت «کوآنتوم بریک» دست و پای استودیو در زمینه گیمپلی و مکانیزم برای عجیب و غریبتر کردن آن محدود بود.
“عاقلانهترین کار برای ما همیشه آن بوده به چیزی که باور داریم عمل کنیم. آماده باشیم تا کمی عجیب و غریب عمل کنیم، حتی اثری بحثبرانگیز خلق کنیم. تلاش کنیم تا حرف دل خودمان را بزنیم، سپس تلاش کنیم تا فروش آن را تضمین کنیم. کاری که نتوانستیم حین ساخت «کوآنتوم بریک» انجام دهیم و بازی Control مصادق بارز حرفهایی خواهد بود که زدم.
با «کوآنتوم بریک» خواستیم جزو جریان اصلی شویم. خیلی چیزها رو با دقت انتخاب کردیم که مبادا از این جریان خارج شویم و بعضی وقتها مجبور شدیم که از کاری که دوست داشتیم بکنیم، دوری کنیم. نگران بودیم که مبادا دوباره خیلی عجیب و غریب بشویم. برای ساخت «کوآنتوم بریک» از خیلی جهات، بیخطر و امن کار کردیم. پس از آنکه ساخت بازی را به اتمام رساندیم، احساس کردیم که میخواهیم اثری متفاوت خلق کنیم. میخواستیم دوباره عجیب و غریب شویم.”
جالب است که کاسورینن بازی «کوآنتوم بریک» را بیخطر میدانست. او در ادامه گفت:
“وقتی دوباره با دقت به بازی نگاه میکنید، شاید با خود بگویید به نهایت بعیدترین نقطه از روایت داستان رسیده بودیم. سریال تلویزیونی لایو اکشن بسیار طولانی داخل آن داشتیم. سینماتیکهای پیچیده و سیستم انیمیشن صورتی پر از جزئیات داشتیم. از چشمانداز بصری اگر به روایت داستان نگاه کنید میبینید که دیگر به نهایت آن رسیده بودیم. بازی Control حالا با استفاده از گیمپلی و دنیایی پیچیده و ارائه دادن تجربهای با پایان باز، نهایت تلاش ما از دیدگاه استودیو رمدی در این زمینهها خواهد بود.”
با تریلرهایی که تاکنون از گیمپلی بازی Control دیدهایم به گفتههای کاسورینن ایمان پیدا میکنیم. چرا که گیمپلی بسیار عجیب و روانپریش به نظر میرسد و از این بابت که آنها در هیچ زمینهای برای ساخت بازی محدود نشدهاند، خرسندیم. امیدواریم بازی نهایی نیز به همان جذابیتی که به نظر میرسد باشد و ما را اسیر خود کند.