استودیوی سازنده بازی انحصاری Gran Turismo Sport اعلام کرد که این بازی با تاخیر در سال ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
استودیوی «پولیفونی دیجیتالز» (Polyphony Digital)، سازنده بازی، رسما از طریق سایت پلی استیشن بلاگ اعلام کرد که بازی انحصاری Gran Turismo Sport در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. آقای «کازونوری یامائوچی» (Kazunori Yamauchi)، موسس استودیو، علت این تاخیر را به دست آوردن زمان کافی برای هرچه بهتر و بهینه کردن بازی اعلام کرد.
او گفت:
ما بعد از معرفی این عنوان زحمات بسیار زیادی برای ساخت آن کشیدهایم و به هیچ وجه قصد نداریم موفقیت بازی را به خطر بیاندازیم. هرچند در حال حاظر نمیتوانیم تاریخ انتشار دقیقی را اعلام کنیم، اما متعهد هستیم که این بازی را یه یکی از بهترینهای تاریخ این مجموعه تبدیل کنیم.
بر اساس گفتههای یامائوچی بازی انحصاری Gran Turismo Sport یکی از جاه طلبانه ترین پروژههایی بوده که استودیو آنها تا به حال مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفته است و برای ساخت آن از بالاترین تکنولوژیهای در دسترس از جمله پردازش مبتنی بر فیزیک و شبیه ساز صدای واقعی بهره بردهاند.
علاوه براین با وجود حالت اسپورتی که استودیو برای تاکید بر ماهیت رقابتی این بازی طراحی کرده، میتوانیم به تلاشهای استودیوی در راستای ساخت یک بازی مسابقهای ناب و بکر را متوجه شویم.
اگرچه بازی Gran Turismo Sport با تاخیر مواجه شده است، اما همچنان در مراسمهای بعدی شاهد نمایشهایی از آن خواهیم بود. سونی برنامه دارد تا در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۷ شهریور) مراسم PlayStation Event را برگزار کند و بر اساس شایعهها این شرکت ژاپنی قصد دارد در همین مراسم از کنسولهای پلی استیشن نئو و پلی استیشن اسلیم رونمایی کند. Gran Turismo Sport یکی از بازیهایی خواهد بود که در این مراسم نمایش داده خواهد شد، البته فعلا نمایش آن رسما اعلام نشده است.
این عنوان مسابقهای دارای بخش قهرمانی دو سالهای خواهد بود که بازیکنان میتوانند در آن شرکت کرده و تمرین کنند. از برندگان این بخش در کنار قهرمانانهای دنیای واقعی مسابقات رانندگی تجلیل خواهد شد.
بازی Gran Turismo Sport به صورت انحصاری برای پلی استیشن ۴ منتشر خواهد شد و از هدست واقعیت مجازی سونی نیز پشتیبانی خواهد کرد.
در تاریخ ۲۰ مِی (۳۱ اردیبهشت) اعلام شد که نسخه بتای این عنوان کنسل شده است. یامائوچی معتقد است که عرضه کردن نسخه بتای یک بازی به اندازه یک بازی کامل به زمان و تلاش نیاز دارد. به همین خاطر استودیوی سازنده تصمیم گرفت تا از انتشار نسخه بتا صرف نظر کرده تا بر روی انتشار بازی در سال ۲۰۱۶ تمرکز کند. با توجه به تاخیر به وجود آمده مشخص نیست که آیا استودیو درنظر دارد نسخه بتا را عرضه کند یا هنوز هم بر تصمیم خود مبنی بر عرضه نکردن آن استوار مانده است.