استودیوی سازنده بازی Vampyr که «دونت ناد» (Dontnod) نام دارد، شفاف سازی کرده است که بازیکنان صرفا به خاطر کنترل کردن یک شخصیت خون آشام در این عنوان، لزوما به یک شخص روانی تبدیل نخواهند شد، اما اگر این همان چیزی است که خودشان میخواهند، بازی این حق انتخاب را به آنها داده است.
همانطور که در جریان هستید، پس از انتشار بازی Life is Strange در سال ۲۰۱۵، استودیوی دونت ناد اعلام کرد که در حال کار بر روی یک عنوان با محور خون آشامها است. لازم به ذکر نیست که خون آشام موجودیست که به خون تشنه بوده و شبها به دشمنانش حمله میکند، اما دونت ناد سعی دارد بر روی این نکته تاکید کند که همه بازیکنان در این بازی به یک شخصیت شیطانی تبدیل نخواهند شد.
بازی Vampyr بر روی شخصیت «جاناتان ریید» (Jonathan Reid) تمرکز کرده است. جاناتان در واقع یک سرباز قدیمی در جنگ جهانی اول و دکتر داروساز اهل لندن بوده که پس از مدتی متوجه میشود که بر اثر آنفولانزای اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸ شایع شده بود، به یک خون آشام تبدیل شده است.
آقای «فیلیپ موریو» (Phillipe Moreau)، کارگردان بازی، در مصاحبهای با سایت پالیگان در رابطه با تصمیمات اخلاقی که بازیکنان در این عنوان نقش آفرینی سوم شخص با آنها مواجه خواهند شد، صحبتهایی را انجام داده است.
او گفته است که یکی از پرسشهای مهمی که بازیکنان در این بازی از خود میپرسند، این خواهد بود که چه کسی را به قتل خواهند رساند و چه کسی را زنده خواهند گذاشت؟ استودیوی سازنده تلاش زیادی کرده است تا شهروندان متنوع و مختلف زیادی را بر اساس الگوهای گوناگون طراحی کند و بازیکنان در این بازی میتوانند بسته به سلیقه خود به یک «دکستر» (Dexter) واقعی (اشاره به سریال تلویزیونی با همین نام) تبدیل شوند و یا میتوانند راههای دیگری را امتحان کنند و به یک «جک ریپر» (Jack the Ripper) تمام عیار تبدیل شده و با قدرتهای ماوراالطبیعه خود، هرکسی که سر راهشان قرار میگیرد را به قتل رسانده و از خون آنها تغذیه کنند.
بازیکنان میتوانند از این دو مسیر و یا حتی مسیرهایی که در این میان قرار دارند، یکی را انتخاب کنند. توجه داشته باشید که در بازی Vampyr هیچ تصمیم درست و غلطی وجود نخواهد داشت. استودیوی سازنده تاکید کرده است که این بازی به بازیکنان در حق انتخابهایی که دارند هیچ فشاری اعمال نخوهد کرد و نحوه پیشرفت در این عنوان به خود بازیکنان بستگی دارد.
آقای «گرگوری شاکس» (Gregory Szucs)، کارگردان هنری بازی، در این باره میگوید، از آنجایی که ریید یک دکتر است، با همه دوراهیهای بازی به صورت علمی برخورد میکند.
جاناتان (شخصیت اصلی بازی) پس از آنکه از وضعیت خود آگاه میشود، نمیتواند با شرایط کنار بیاید و اوقات بسیار سختی را سپری میکند، اما پس از مدتی به درک درستی از شرایط موجود میرسد و سعی میکند به صورت عقلانی و علمی با مشکلات خود مواجه شود. از این نقطه به بعد همه چیز به دست بازیکنان سپرده میشود و اینکه در شرایط گوناگون چگونه رفتار خواهند کرد، برعهده خود بازیکنان خواهد بود نه بازی.
ناگفته نماند که بازی Vampyr برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد؛ همچنین انتظار میرود که در نمایشگاه E3 امسال شاهد دمویی قابل بازی از آن باشیم.