اگرچه اکنون برای قضاوت زود است، اما به نظر میرسد که بازیکنان همچنان کنسولهای خانگی را به پلتفرمهای استریمینگ نظیر استادیا ترجیح میدهند.
گوگل در هفتهی گذشته بالاخره از پلتفرم گیمینگ جاهطلبانهی خود که مدتی شایعات آن به گوش میرسید، رونمایی و همگان را متعجب کرد. با توجه به بازخورد و توجه فراوانی که شامل این پلتفرم شده است، شاید با خود فکر کنید که آیا همچنان بازیکنان پلیاستیشن ۵ یا ایکسباکس اسکارلت را ترجیح میدهند یا از الان خود را برای تجربهی بازیها با استادیا آماده کردهاند.
طبق نظرسنجی برگزارشده توسط «هریس اینترکتیو» (Harris Interactive) در بریتانیا، ۳۹ درصد از شرکتکنندگان آگاه به حضور استادیا و ۱۰ درصد «بسیار آشنا» با این پلتفرم هستند که بیشک آمار خوبی برای شروع کار عمدهی گوگل در عرصهی بازی است.
۳۴ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی به استفاده از پلتفرم گوگل علاقهمند هستند و اگرچه این هم رقم بسیار خوبی است، اما وقتی این پلتفرم را در رقابت با پلیاستیشن و ایکسباکس قرار میدهیم، شرایط تغییر میکند.
۳۸ و ۲۶ درصد از شرکتکنندگان به ترتیب خرید پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس اسکارلت را در نظر دارند و این درحالی است که استادیا عقبتر از این دو کنسول و جلوتر از کنسول بعدی نینتندو، با ۲۵ درصد در جایگاه سوم پلتفرمهایی قرار میگیرد که مردم قصد تهیهی آن را دارند.
مهمترین دلایلی که شرکتکنندگان را از تهیهی استادیا باز میدارد، مبلغ ماهیانهی احتمالیای که برای استریم بازیها باید پرداخت کنند، و عدم مالکیت بازیها است. اینها مشکلاتی اساسی هستند که در واقع ویژگیهای اصلی و جداناپذیر استریمینگ به حساب میآیند و گوگل نمیتواند آنها را کنار بزند، بلکه باید تلاش کند تا دید مردم نسبت به آنها بهبود پیدا کند و در واقع مانند ایراداتی که هر نوع تکنولوژی دارد، با آنها هم کنار بیایند.
استادیا قرار است در سال جاری میلادی در ایالات متحدهی آمریکا، کانادا، اروپا و بریتانیا در دسترس قرار گیرد.