به نظر میرسد که رابطهی اکتیویژن با استودیوی «فرام سافتور» (From Software) در توسعهی بازی Sekiro: Shadows Die Twice آنطور که فکرش را میکردیم نیست.
پس از اعلام این خبر که فرام سافتور برای انتشار بازی Sekiro: Shadows Die Twice با اکتیویژن همکاری میکند، عدهی بسیاری دچار شک و نگرانی شدند. اکتیویژن چهرهی آنچنان محبوبی بین بازیکنان ندارد و بسیاری این ترس را داشتند که این شرکت برای تبدیل Sekiro به عنوانی عامهپسند جهت رسیدن به موفقیت تجاری، در توسعه و پروسهی خلاقیت آن بیش از حد دخالت کند بهجای اینکه بگذارد فرام سافتور کار خود را انجام دهد و نهایتاً تجربهای عالی را خلق کند.
با این حال، به گفتهی فرام سافتور، همکاری با اکتیویژن آنطور که فکرش را میکردیم نیست. درحالی که اکتیویژن تصمیماتی را در توسعهی بازی Sekiro: Shadows Die Twice اتخاذ کرده است، از جمله تصمیم مبنی بر تمرکز بیشتر بر روی آموزشها در مقایسه با بازیهای قبلی فرام سافتور، طبق گفتهی مدیر بازاریابی و ارتباطات این استودیو یعنی «یاسوهیرو کیتائو» (Yasuhiro Kitao)، اکتیویژن دست آنها را در توسعه بسیار باز گذاشته است.
کیتائو طی مصاحبه با گیماینفورمر، از آزادی در توسعهی بازی Sekiro: Shadows Die Twice گفته و همچنین به این موضوع اشاره داشته که بازخورد دریافتی از ناشر منجر به بهبودهای لازم در بازی شده است، بهخصوص در زمینههایی که آنها تجربه و تخصص کافی نداشتهاند.
آنها در زمینههای خارج از تخصصمان نظیر تست کاربر به ما کمک کردهاند و بازخوردهایی را دربارهی کارایی و مسائلی از این دست دادهاند. ما از ایدههایی که به ما میدهند، انگیزهی زیادی میگیریم.
اکتیویژن همچنین از این موضوع اطمینان یافته که اساس و عنصر اصلی آثار فرام سافتور، چیزی است که حتماً باید حفظ شود. «میشل فونسکا» (Michelle Fonseca)، مدیر محصول و بازاریابی ارشد این شرکت در این خصوص چنین گفته است:
فرام سافتور همواره این حس معما و رازگونه را در بازیهای خود داشته است، پس تعادل مناسبی بین ارائهی تجربه به تدریج و با دقت به بازیکنان و اجازهی جستوجو دادن به آنها وجود دارد.
ما در این زمینه که چه چیزی را نمایش دهیم و آن مسیر درست را برای طرفداران نگه داریم، باملاحظه بودهایم. ما نمیخواهیم که [در بازاریابی] هم چیز زیادی را به نمایش بگذاریم. چیزهای زیادی وجود دارد که میخواهیم کنار بگذاریم تا بازیکنان خودشان آنها را کشف کنند.
کیتائو چنین افزوده است:
اکتیویژن کنترل کامل را در توسعهی این پروژه به ما داده است. همهچیز پس از صفحهی شروع، مربوط به قلمروی فرام سافتور است. این همکاری واقعاً عالیای بوده است که ما به آن افتخار میکنیم.
بسیار جالب هست که بر خلاف انتظارات و تفاوتهای دو شرکت از جهات مختلف، آنها چنین خود را با یکدیگر وفق دادهاند تا بهترین محصول ممکن را آماده کنند.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در ۲۲ مارس ۲۰۱۹ مصادف با ۲ فروردین ۱۳۹۸ برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.