مدیر فنی استودیوی «اپیک گیمز» (Epic Games) معتقد است که پلیاستیشن ۵ و ایکسباکس بعدی این قدرت را خواهند داشت تا چهرهها را به صورت واقعی پردازش کرده مرزهای گرافیکی را جابهجا کنند.
در دنیای انیمیشنهای ۳ بعدی اصطلاحی پرکاربرد تحت عنوان The uncanny valley وجود دارد. این اصطلاح زمانی به کار میرود که تصویری ۳ بعدی از یک شخصیت انسان نما را مشاهده کنیم که علیرقم شباهتهایش به یک انسان واقعی، دارای تفاوتهای بسیار ریز و جزئی (به خصوص در محدوده چشمها) بوده که ماهیت مصنوعی خود را آشکار میکند. مطمئنا با دیدن تصاویری از بازی انحصاری Detroit: Become Human به چنین موضوعی پی بردهاید.
هرچند با توجه به قدرت کنسولهای نسل حاضر، عبور کردن از این مشکل فنی به خصوص در گیمپلی بازیها تقریبا غیرممکن به نظر میرسد، اما مدیر فنی استودیوی اپیک گیمز معتقد است که نسل آینده سرانجام قادر خواهد با با قدرت پردازشی بسیار بالای خود، از این سد نیز عبور کرده و مدل سه بعدی کاملا واقعی را از چهره شخصیتها به تصویر بکشد.
«کیم لیبرری» (Kim Libreri)، مدیر فنی اپیک گیمز، در مصاحبه اخیر خود اعلام کرد که پردازنده گرافیکی موجود در کنسولهای نسل هشتم نمیتوانند از مشکل uncanny valley عبور کنند؛ اما این ایراد در کنسولهای نسل بعد برطرف خواهد شد. او گفت:
عبور از این مشکل تنها یک بنچمارک گرافیکی نیست و در همه ابعاد بازی تاثیرگذار خواهد بود. بازیکنان علاقه دارند عناوینی را تجربه کنند که داستانهای فوقالعادهای برای روایت کردن دارند و میخواهند چهره شخصیتهای درون بازی تا جای ممکن به واقعیت نزدیک باشد و حرکات واقعی از خود نشان دهد. به مرور زمان در بازیهای نسل آینده شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود.
در اخبار دیگر مربوط به استودیوی اپیک گیمز، تریلر فنی جدیدی از تکنولوژیهای به کار رفته در نسخه ۴.۲۰ موتور بازیسازی آنریل انجین منتشر شده است که ویژگیهای زیادی از سایههای مختلف ایجاد شده بر روی پوست گرفته تا انیمیشنهای جدید چهره و همچنین بهبود کارایی بر روی سختافزارهای ضعیف (مانند نینتندو سوئیچ) را به نمایش گذاشته است.