با وجود تاخیر خوردن بازی تا بهار ۲۰۱۸، ولی مشکل اصلی آن، ناامید شدن طرفداران است. اگر بازخوردهای طرفداران از نمایشهای بازی را مشاهده کنید متوجه خواهید شد که بعضی از طرفداران از نمایشهای بازی راضی نیستند. رئیس بخش انتشارات استودیوهای مایکروسافت، «شنون لافتیس» (Shannon Loftis)، طی مصاحبهای اعتراف کرد که بازی Crackdown 3 خیلی زود معرفی شد.
طی رویداد گیمزکام در هفته پیش، شنون لافتیس به سایت پالیگان گفت که فکر میکند Crackdown 3 خیلی زود معرفی شده است.
بازی Crackdown 3 سه بخش مختلف دارد که توسط سه استودیو مختلف (Reagent Games ،Sumo Digital و Cloudgine) در حال توسعه است. تیمهای توسعه دهنده بازی به زمان بیشتری برای توسعه بازی نیاز دارند تا بخشهای مختلف بازی از کیفیت بالایی برخوردار باشند. با اینکه تاخیر خوردن بازی ناامید کننده است و لاینآپ ایکسباکس وان ایکس را خراب کرده است ولی برای بازی ضروری بود.
ما دست کم گرفته بودیم که توسعه سه بخش مختلف بازی با کیفیت مناسب و ساختاری درست، چه کار سختی است. به همین دلیل مجبور بودیم تا زمان بیشتری برای توسعه بازی صرف کنیم تا بهترین بازی ممکن را به دست طرفداران این مجموعه رسانیم. اتخاذ این تصمیم کار بسیار سختی بود و زود معرفی شدن آن هم کار را سختتر کرد.
لافتیس ادامه داد که طرفدران از برامههای مایکروسافت برای آینده خبر ندارد ولی آنها نهایت تلاش خود را خواهند کرد تا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به بهترین سال برای طرفدارانشان تبدیل شود.
من فکر میکنم که در گذشته، به اشتباه چندین بازی انحصاری را زود معرفی کردیم، اما سعی داریم که از اشتباهاتمان درس گرفته و عملکرد بهتری از خود به جا بگذاریم. ما تلاش خواهم کرد در تمامی فصلهای سال ۲۰۱۸ خوب و با ثبات عمل کنیم تا طرفداران راضی باشند.
اگر بازی Crackdown 3 دوبارهای تاخیر نخورد، در بهار سال آینده برای ایکسباکس وان و پیسی منتشر خواهد شد.