ما در E3 2018 شاهد یک تریلر از گیمپلی بازی The Last of Us 2 که توانست توجهات بسیار به خود جلب کند و اکنون استودیو ناتی داگ اطلاعات بیشتری از بازی و سیستم مبارزاتش منتشر کرده است.
مستقیم به سراغ اطلاعات منتشر شده از بازی میرویم و در ادامه میتوانید آن را بخوانید:
- الی به اندازه جوئل قوی نیست به همین سبک مبارزه کردنش با جوئل فرق دارد و بیشتر خلاقانه و زیرکانه است ولی با این وجود به همین اندازه کشنده است.
- سیستم مخفیکاری بازی نسبت به نسخه قبلی منحصر به فردتر و پیشرفتهتر شده است و صدای ایجاد شده توسط الی به میزان ساخ و برگهای روی زمین و حالت راه رفتن او بستگی دارد.
- این نخسه تصمیمات استراتژیک بیشتری برای بازیکنان آزاد خواهد کرد و ناتی داگ در این مورد تلاش زیادی به خرج داده است.
- هوش مصنوعی بازی در این نسخه حتی باهوشتر از نسخه قبل است. در بازی The Last of Us 2 دشمنان مدام با هم حرف و همدیگر را با اسم صدا میزنند و با یکدیکر اطلاعات رو و بدل خواهند کرد. دشمنان مثل یک انسان واقعی از خود هوش و ذکاوت نشان میدهند. از طرف دیگر الی در جاخالی دادن و ساخت وسایل مختلف بهتر شده است. این دو موضوع درکنار هم تنش بازی را بیشتر میکنند. بازیکنان باید از تمامی منابع و ابزار خود استفاده کنند تا بتوانند دشمنان خیلی باهوش خود را از بین ببرند.
- ناتی داگ سیستم خود برای مبارزات نسخه قبل را زیر سوال برده و سعی کرد که یک سیستم مبارزات عمیقتر و پیچیدهتر برای بازی The Last of Us 2 ایجاد کند. با توانایی دفاع کردن به بازیکنان انگار یک بعد جدید در مبارزات ایجاد شده و مثل این است که بازی از حالت دو بعدی به سه بعدی پیشرفت کرده است. در این نسخه بازیکنان قادر خواهند بود که با چندین دشمن به طور همزمان مبارزه کنند که به این نیاز دارد که بازیکن قادر باشد تشخصی دهد که چه زمان باید پیشروی کند و چه زمان باید عقب بکشد.
- دشمنان از سلاحهای مختلفی استفاده میکنند و حرکاتشان با هم فرق خواهد داشت. دشمنان میتواند به شکلهای مختلفی با محیط و الی تعامل داشته باشند.
- دمویی که در E3 2018 نمایش داده شده بسیار باز و بزرگ است و بازیکنان قادر خواهند بود یک مسیر کاملا متفاوت را برای کشتن دشمنان طی کنند.
- یکی از اهداف استودیو این است که در مبارزات با دشمنان انتخابهای زیادی به بازیکنان داده شود و یکی از این انتخابهای این است که مبارزه نکنند. بر اساس محیط و موقعیت داستانی، استودیو دوست دارد بازیکنان مجاب کند تا به سبک مورد علاقه خود بازی کنند. فرار کردن یک عنصر بسیار مهم در بازی است. هر مرحله دارای مکانهایی برای مخفی شدن است و حتما نیاز نیست که با دشمنان روبه رو شوید ودر هر مرحله جا برای مخفی شدن و راه برای فرار کردن وجود دارد.
- حتی در بازی The Last of Us 2 فرار کردن از دست دشمنان نیز ابعاد بیشتری نسبت به نسخه قبل دارد.
- در بازی اسلحهها قابل ارتقا و انواع مختلفی کلوله برای ساخت وجود خواهد داشت. این کار باعث ایجاد ارتباط بین سیستم تیراندازی و سیتسم گرفت کرفت بازی ایجاد میکند.
- موجودات آلوده شده همچنان نقش مهمی در بازی دارند و انواع جدید از آنها در نسخه دوم وجود خواهند داشت.
سونی و استودیوی ناتیداگ سخنی از تاریخ انتشار دقیق عنوان انحصاری The Last of Us 2 به میان نیاورده، اما توضیح داد که تا وقتی به اواخر مراحل تولید بازی نزدیک نشدهاند، هیچ تاریخی را اعلام نمیکنند. در نتیجه به نظر میرسد که هنوز تا اعلام این موضوع زمان زیادی باقی مانده است.
منبع :Dualshockers