استودیو فرامسافتور با معرفی بازی Sekiro: Shadows Die Twice در E3 2018 همه را غافلگیر کرد و اکنون اطلاعات بسیار مهمی از سیستم مبارزات بازی منتشر شده است.
سری بازی دارک سولز دارای درجه سختی بسیار بالایی بودند که حس نیاز به چالش کشیدن شدن را در بازیکنان زیاد کرد و لازم بود که بازیکنان برای تمام کردن بازی به مهارت بالایی دست پیدا کنند ولی به نظر میرسد که برای پیشروی در بازی Sekiro: Shadows Die Twice نیاز نیست به شکل دیوانهواری در بازی مهارت پیدا کنید. کارگردان بازی، هیدتاکا میازاکی، در مصاحبهای با بلاگ پلیاستیشن در این باره گفت که بازی به شما این اجازه را خواهد تا به شکلهای مختلفی با چالشهای پیش رو مقابله کنید. اگر باهوش باشید میتوانید چالشهایی که مهارت پشت سر گذاشتن آن را ندارید پشت سر قرار دهید.
در مبارزات Sekiro دو نکته مهم وجود دارد. در مبارزات یکی از جنبههای بسیار مهم، خشونت شمشیر زنی شما و دیگری آزادی عمل حرکات عمودی و پویایی شخصیت شما است. آزادی عمل بسیاری در مبارزات وجود دارد و به شکلهای متفاوتی میتوان با یک چالش روبه رو شد؛ به عنوان مثال مخفیکاری، حمله از بالا یا استفاده از ابزارهای دست راستتان. از طرف دیگر بعضی از ابزار نینجایی شما نقطه ضغف دشمنان محسوب میشوند و میتوانید از آنها استفاده کرده یا اینکه مستقیم و با شمشیر حمله کنید. موارد زیادی در بازی وجود دارند که به شما در مبارزات کمک خواهند کرد. بازی Sekiro: Shadows Die Twice به شکلی طراحی شده است که اگر در بازی مهارت بالایی نیز ندشته باشید، با باهوش بودن میتوان راه نجات خود را پیدا کرد.
میازاکی در ادامه در مورد سیستم مرگ و زنده شدن بازی صحبت کرد و گفت که نینجاها با شوالیههای فرق زیادی دارند و بیشتر ریسک کرده و آسیب پذیرتر هستند. یک اشتباه کوچک باعث مرگ شخصیت شما خواهد شد و اینکه هربار بخواهید از سیو قبلی ادامه دهید، برای ریتم بازی اصلا خوب نیست. اینکه بتوانید از همان نقطه مردن به کار خود ادامه دهید (مکانیزمی که همیشه در اختیار قرار ندارد) باعث میشود این ضعف از بین برود و گیمپلی بازی را ریسک پذیرتر کند. موضوع مهم دیگر در این زمینه این است که بازیکنان این حس را داشته باشند که نینجا به اندازهای مهارت دارند که میتوانند حتی از مرگ خود به عنوان یک اسلحه استفاده کنند و داستان بازی نیز بر روی بازگشت از مرگ تمرکز دارد.
میازاکی در ادامه صحبتهایش گفت که این مکانیزم برای آسانی در بازی Sekiro: Shadows Die Twice قرار نگرفته است و حتی میتوان تجربه کلی را سختتر نیز کند. این مکانیزم به توسعه دهنده این اجازه را میدهد تا موقعیتهای ریسکی بیشتر را در مبارزات قرار دهد و اینگونه بازیکن در هر زمانی میتواند بمیرد. بازی در این زمینه تعادل دارد و وجود مکانیزم برگشتن از مرگ به این معنی نخواهد بود، بازیکنان از مرگ نخواهند ترسید.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice یک عنوان سوم شخص ماجراجویی و اکشن است که دارای عناصر نقشآفرینی است و توسط هیدتاکا میازاکی ساخته و اکتیویژن وظیفه انتشار آن را برعهده دارد. بخش تکنفره بازی شما را در نقش یک جنجکوی سر سخت قرار میدهد که هدفش آزاد ساختن اربابش است. اربابی که یکی از نوادگان یم خانواده باستانی است. این بازی در دهه ۱۵ میلادی و دوران سنگوکو جریان دارد، یک دوران پز از جنگ که با مرگ و زندگی پیچیده شده است. در این عنوان شما یک یک گرگ یک دست (one-armed wolf) هستید، جنگجویی خار شده که از مرگ نجات یافته است.
بازی Sekiro: Shadows Die Twice در تاریخی نامشخص برروی سه پلتفرم پلیاستیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد. پیشبینی میشود که این بازی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.