ساعاتی پیش شاهد انتشار اطلاعات جدیدی از بازی Mass Effect: Andromeda بودیم که مانند همیشه از طریق وبسایت معتبر Eurogamer و به لطف مصاحبه آنها با طراح ارشد بازی آقای مک والترز (Mac Walters) و تولیدکننده آقای فابریس کندومینز (Fabrice Condominas) حاصل آمده است.
در ادامه مروری خواهیم داشت بر خلاصه اطلاعات مهم و قابل توجهی که این دو از بازی Mass Effect: Andromeda به اشتراک گذاشتهاند:
- کُلُنی مربوط به دزدان دریایی (بخوانید فضایی) که توسط شخصیتی به نام اسلون کلی کنترل میشود و در اولین تریلر گیمپلی بازی شاهد آن بودیم، توسط نژادهای کهکشان راه شیری بنا شده است. چیزی که ما در تریلر مذکور دیدیم بخشی از خط داستانی اصلی بازی بود و در رابطه با اتفاقی است که به واسطه آن کشتیهای فضایی بزرگ (ark) که وارد کهکشان آندرومدا شدند با مشکل مواجه شدند. اتفاقی که در اولین تریلر بازی بخشی از نتایج آن را شاهد بودیم.
- SAM، در حالی که یک هوش مصنوعی است، اما نسخه Tempest شخصیت EDI نیست و گستردگی بیشتر نسبت به شخصیت مذکور دارد و برقراری رابطه با آن بسیار متفاوت است. SAM وظیفه نگهداری و کنترل از چیزهای مختلفی از جمله کشتی فضایی شما را دارد و به طور دائم به شما متصل شده است. در این مصاحبه مشخص شد که این هوش مصنوعی قبلا به پدر شخصیت اصلی یعنی الک (Alec) متصل بوده است. طبق گفتههای آقای کندومینز، SAM نسبت به EDI همکار بیشتری است و از نظر احساسی هم به او نزدیکتر خواهید بود.
- و اما در مورد تاریخ انتشار بازی، آقای کندومینز اظهار داشت رونمایی از این مورد هنگامی که تیم از انتشار بازی در یک تاریخ خاص اطمینان صد درصد حاصل کردند، صورت خواهد گرفت. در عین حال آقای کندومینز اظهار داشت تمرکز اصلی روی کیفیت است و تیم نمیخواهد این مورد را تحت فشار قرار دهد.
- در مورد یکی از شخصیتهای اصلی که در طول مراحل توسعه از بازی حذف شده بود هم آقای مک والترز گفت که این شخصیت به این علت حذف نشده که تیم او را دوست نداشته است، بلکه به خاطر روند توسعه بازی مجبور به این کار شدهاند و البته به دلیل اینکه تیم تصمیم گرفته مراحل وفاداری (loyalty missions) را بازگرداند و بخش روابط را گسترش دهد، بایستی تصمیمی مبنی بر حذف یک شخصیت گرفته میشده است. (به علت منابع و زمان) بنابراین این شخصیت حذف شده است. با این حال آقای والتر گفت ممکن است این شخصیت را در آینده ببینم، حالا چه در بازی، کتاب یا کامیک اما در حال حاضر در مورد آینده این شخصیت تصمیم دقیقی گرفته نشده است. والتر در ادامه گفت ممکن است شخصیتهای بیشتری هم به تدریج رونمایی شوند، اما به چه صورت آشکار نشد. (منظور پیش از انتشار بازی Mass Effect: Andromeda ۲ است، به این معنا که احتمالا در بستههای الحاقی نسخه اول شاهد شخصیتهای جدیدی خواهیم بود.)
- اکتشافات فرهنگی نیز یکی از موارد کلید بازی خواهد بود و هدف اصلی از طراحی نکسوس (مکانی مانند سیتیدال در نسخههای قبلی) همین بوده است.
و اما در پایان شایان به ذکر است بازی Mass Effect: Andromeda برای عرضه در بهار سال ۲۰۱۷ میلادی برای پلتفرمهای رایانه های شخصی، پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان برنامه ریزی شده است.
منبع :dualshockers