به تازگی و طی مصاحبهای از سوی سازندگان بازی Assassin’s Creed: Origins با وبسایتهای فعال در صنعت بازیهای ویدیویی، اطلاعات جدیدی از مکانیزم مبارزات در بازی Assassin’s Creed Origins و تغییرات آن نسبت به گذشته منتشر شده است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.
چند سالی بود که عادت کرده بودیم در اواخر هر سال میلادی، با عنوانی جدید از مجموعه Assassin’s Creed مواجه شویم. اما در سالی که گذشت شاهد این موضوع نبودیم؛ و گویی یوبی سافت بالاخره دریافته بود که این مجموعه در حال تبدیل به انباری از عناوین متوسط و سطح پایین بود. به همین دلیل این شرکت از عرضه سالانه عنوانی جدید صرف نظر کرد و تمرکزش را بر روی ساخت نسخه جدید این مجموعه، یعنی بازی Assassin’s Creed Origins معطوف ساخت. همانطور که از نام بازی پیداست، بازگشت به ریشهها و تبدیل کردن این اثر به عنوانی کلاسیک و درخور نام بزرگ Assassin’s Creed مهمترین هدف و انگیزه سازندگان است. همانطور که در نمایشگاه E3 نشان داده شد، آنها برای این کار تغییرات گستردهای را در بازی به وجود آوردند که یکی از آنها تغییر در نوع مبارزات و مکانیزم کلی آنها بود. درباره همین موضوع، کارگردان بازی آقای «اشرف اسماعیل» (Ashraf Ismail) صحبتهایی را انجام داد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
او گفت :
ما تحقیقات و وقت زیادی را صرف تغییر در مکانیزم مبارزات کردهایم و نسبت به عناوین قبلی جزئیات بسیار زیادی را به آن اضافه کردهایم که یکی از مهمترین آنها اضافه شدن المانهای نقش آفرینی به مبارزات است. این موضوع باعث میشود که هر بازیکن به هر صورت که دلش خواست شخصیت اصلی بازی را پرورش دهد. اگر میخواهد شخصیت اصلی او بزن بهادر باشد، ابزار کار برای او محیاست و اگر قصد دارد که قاتلی خاموش و بی رحم را پرورش دهد باز هم دست او باز است.» او همچنین درباره سیستم ساخت و ساز در بازی صحبت کرد و آن را یکی از کلیدیترین و کاربردیترین قابلیتهای موجود در بازی Assassin’s Creed Origins دانست.
این طور که به نظر میرسد، سازندگان متوجه شدهاند که چگونه Assassin’s Creed را به دوران اوج خود بازگردانند. به هر حال همه چیز تا ماه نوامبر سال جاری میلادی مشخص خواهد شد و بازیکنان خواهند فهمید که یوبیسافت باز هم وعده و وعید داده است یا این بار عزجمش را برای ساخت عنوانی درخور احترام جزم کرده است.