بازی Dead or Alive 6 به تازگی معرفی شده و طرفداران این سری و علاقه مندان به سبک مبارزهای را خوشحال کرده است. پس از معرفی این عنوان، اعلام شد که قرار است اطلاعات بیشتری را در مورد آن دریافت کنیم و حال، تهیه کننده و کارگردان این عنوان، اطلاعات جدیدی از بازی Dead or Alive 6 منتشر کرده است. برای اطلاع یافتن از جزئیات خبر، با گیمشات همراه باشید.
امروز، نشریه مشهور ژاپنی، یعنی نشریه فامیتسو مصاحبهای جدید را با تهیه کننده و کارگردان بازی، یعنی آقای Yohei Shimbori منتشر کرده است و در این مصاحبه، ایشان در مورد موارد و جنبههای مختلف بازی صحبتهایی را ارایه کرده است.
آقای Shimbori در ابتدا توضیح دادند که تم و پس زمینه بازی به صورت مبارزهای سرگرم کننده است. با این که مبارزات در سری بازی های Dead or Alive همیشه خاص و پر از جزئیات بودهاند، اما این بار تیم سازنده میخواهد تا چالش های جدیدی را برای خود و برای بازیبازان به وجود آورد و یک سری تابوهایی که از قبل در سری باقی ماندهاند را نابود سازند. به عنوان مثال، شخصیتها یا مبارزهای بازی دیگر در حین نبرد به صورت تمیز و دست نخورده باقی نمیمانند و روی لباسها و سطح پوست آنها خاک و خون به جای خواهد ماند. یکی دیگر از این تابو ها، تغییر نکردن و صدمه ندیدن چهره دختران مبارز بود که هماکنون از بین رفته و آنها هم ممکن است زخمی شوند.
در زمینه جلوههای بصری، پوست شخصیتها حالا با کیفیت بیشتر و به صورت واقع گرایانهتری رندر میشود؛ به صورتی که سایهها و چینها خیلی طبیعی به نظر میرسند و به طور کلی یک سر و گردن از نسخههای پیشین سری فراتر رفتهاند. در بازی Dead or Alive 6 همچنین برای اولین بار از رزولوشن ۴K پشتیبانی میشود که نه تنها ظاهر کلی شخصیتها را بهتر میکند، بلکه فضای استیجها را نیز بهبود میبخشد.
طبق اطلاعاتی که از این عنوان مبارزهای به ما داده شده، مشخص شده که بازی Dead or Alive 6 با موتور گرافیکی سافت انجین (Soft Engine) ساخته نمیشود. این موتور گرافیکی برای ساخت بازیهای Dead or Alive 5: Last Round و Dead or Alive Xtreme 3 به کار گرفته شده بود. هنوز مشخص نیست بازی جدید با چه موتوری ساخته میشود اما این را میدانیم که رندر ها در این موتور از نورپردازی فیزیکی پشتیبانی میکند و نورها در این عنوان به گونهای متفاوت از نسخه قبل به نظر میرسند؛ به این گونه که نورپردازی به شکل واقع گرایانه تری برروی شخصیتها و محیط انجام میگیرد.
تعداد انیمیشنها در یک شخصیت در بازی Dead or Alive 6 افزایش یافته به این گونه که اعضای بیشتری از بدن یک مبارز حرکت میکند. شما در بازی میتوانید احساساتی مانند گریه کردن و خندیدن را مشاهده کنید و همچنین زمانی که یک شخصیت ضربه میخورد، حرکات صورت او به شکل کامل تغییر میکند. در واقع سازندگان دریافتهاند که در بازار کنونی بازیهای ویدیویی و در میان این تعداد از بازی مبارزهای با کیفیت، باید رشد و پیشرفت قابل توجهی را به بازی خود القا کنند تا بتوانند بازی خود را با افتخار معرفی نمایند.
تصاویری که در روزهای گذشته از بازی Dead or Alive 6، نشان میداد که سازندگان کمی از جو سابق سری فاصله گرفتهاند. از آن جایی که بازی در سال ۲۰۱۷ به صورت مسابقات جهانی (EVO 2017) تجربه شد، سازندگان دریافتهاند که مدلهای شخصیتها باید کمی تغییر کنند و بهتر شوند. استودیوی تیم نینجا دوست داشته که همه با بازی کردن Dead or Alive افتخار کنند.
آقای Shimbori همچنین به طراحی کاستومها و لباس شخصیتها اشاره میکند و توضیح میدهد که این قضیه به مانند تغییر پوشش در فیلمهای آمریکایی است (که او عاشق آنها است). او توضیح میدهد که زمانی در فیلمهای آمریکایی، تاکید زیادی بر نوع پوشش زنان قهرمان در داستان وجود داشت و این که آنها به قدر کافی جذاب باشند اما در سینمای کنونی آمریکا، این موضوع اهمیت دارند که ظاهر آنها شارپ و خوب باشد. همین موضوع باعث شده تا کارگردان بازی به خوبی الهام بگیرد و کاستومهای شخصیتهای درون بازی در شماره ششم را بهتر و بهروز تر طراحی کنند. با این حال، این بدان معنی نیست که شخصیتهای موئث درون بازی Dead or Alive 6 به اندازه کافی جذاب و خوب نیستند بلکه این تغییری بوده که باید انجام میگرفته و یک تغییر مسیر برای سری به حساب میآید.
علاوه بر این، دریافتیم که این بار، خبری از کراس اور بین شخصیتها در ابتدای عرضه بازی نخواهد بود. دلیل رخ ندادن این اتفاق این است که تیم سازنده میخواسته نگاهی جهانی و با تمرکز جهانی برروی بازی داشته باشد. البته هنوز مشخص نشده که آیا پس از انتشار بازی نیز از این نوع برنامهها در کار خواهد بود یا خیر.
قابلیت تعویض کاستوم شخصیتها به صورت واضح درون بازی قرار میگیرد و تیم هنری بازی تلاش خواهد کرد که تا جایی که ممکن است، سخت کار کند و تعداد زیادی لباس برای شخصیتهای طراحی نماید (مخصوصا در هنگام عرضه). همچنین اعلام شده که یک مود داستانی در بازی قرار خواهد گرفت که همانند مود داستانی شماره قبلی یا حتی بهتر از آن خواهد بود.
مودهای تمرین و مود عکاسی همچنان در بازی وجود خواهند داشت اما مود gravure برای شماره ششم در نظر گرفته نشده است. این بار و با توجه به گرافیک و جلوههای بصری بهروز شدهی بازی، میتوانیم تصاویر خیلی خوبی از گیمپلی خود بگیریم. این نکته نیز قابل ذکر است که هیچ مود مبارزه تگی در بازی وجود نخواهد داشت و این طور که اعلام شده، تیم سازنده میخواهد تمام تلاش و منابع خود را برروی مودهای یک در برابر یک بگذارد.
اگر از علاقه مندان به بازیهای مبارزهای و البته سری Dead or Alive هستید، میتوانید خبر معرفی بازی Dead or Alive 6 را از اینجا مشاهده نمایید که همراه با اولین تصاویر منتشر شده از این عنوان است و شما را بیشتر با این عنوان آشنا میکند. بازی Dead or Alive 6 در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی برای پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد.