بهتازگی تیمون اسمکتالا (Tymon Smektała) طراح ارشد بازی Dying Light 2 اطلاعات جدیدی را از موتور بازیسازی این عنوان به اشتراک گذاشته است و توضیحاتی هم درباره جهانی که بازی در آن جریان دارد، ارائه داده است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
بازی Dying Light 2 جدیدترین ساخته استودیو Techland نام دارد که اولین بار در E3 2018 به نمایش در آمد. با نگاهی به دموی پخششده از این بازی میتوان متوجه شد که بازی Dying Light 2 در زمینههای گیمپلی و داستان، پیشرفتهای چشمگیری نسبت به نسخه قبلی خود داشته است.
تیمون اسمکتالا در جدیدترین مصاحبه خود به صحبت درمورد جهان این بازی پرداخته و عنوان کرده است که بازی Dying Light 2 در جهانی جریان دارد که بشریت، مبارزه علیه مبتلایان (زامبیها) را ۱۵ سال قبل مغلوب شده است. این موضوع باعث میشود تا سازندگان، دست به خلق جهانی بزنند که فقط مخصوص آنها است و به وسیله قوانین دنیای واقعی محدود نشده است.
اسمکتالا اضافه میکند که در بازی، مواقعی پیش میآید که بازیکنان، چیزهایی را میبینید که آشنا به نظر میآیند، اما از طرف دیگر عجیب و ناشناخته هستند. مکانهایی در بازی وجود دارند که بازیکنان، آنها را خواهند شناخت، اما این مکانها به واسطه تم آخر الزمانی بازی، دستخوش تغییرات زیادی شدهاند.
در بخش دیگری از مصاحبه، اسمکتالا اشاره میکند که موتور بازیسازی Chrome Engine که ساخت بسیاری از بازیهای این استودیو را برعهده داشته، در بازی Dying Light 2 مورد استفاده قرار نگرفته است و آنها از موتور بازیسازی جدیدی به نام C-Engine برای خلق جهان این بازی استفاده کردهاند.
با اینکه موتور بازیسازی این عنوان به طور کامل تغییر کرده، اما بازی Dying Light 2 مقیاسبندی (Sense of Scale) نسخه قبلی را حفظ خواهد کرد. ضمنا موتور C-Engine به طور خاص برای ساخت عناوین اول شخص جهان باز طراحی شده است.
علاوه بر این، موتور بازیسازی جدید به سازندگان این امکان را میدهد تا صحنههای شلوغتر و پیچیدهتری را خلق کنند. به همین سبب است که معماری ساختمانها در این بازی در مقایسه با نسخه قبلی، پیچیدهتر خواهد بود و پوشش گیاهی هم به صورت گستردهتری در آن حضور خواهد داشت.
آقای اسمکتالا اشاره میکند که با مطرح شدن ایده ساخت بازی Dying Light 2، آنها احساس کردند که برای رندر کردن جلوههای بصری باکیفیت در یک بازی اول شخص جهان باز به موتور جدیدی نیاز دارند و به همین دلیل به سراغ C-Engine رفتند.
اما تقویت جلوههای بصری و گرافیک، تنها مزیت این موتور نیست. طبق ادعای سازندگان، C-Engine در خلق هوش مصنوعی قویتر و پیچیدهتر برای کاراکترهای غیرقابل کنترل (NPC) هم مفید خواهد بود. هوش مصنوعی Dying Light 2 بازیکنان را به چالش خواهد کشید و ضمنا به آنها برای بقا در شرایط سخت کمک میکند. اما جالبترین صحبتهای اسمکتالا در این بخش مربوط به سیستم اخلاقیات NPCها میشود.
طبق گفته او، سازندگان برای به تصویر کشیدن هر چه بهتر یک جهان آخر الزمانی و همچنین شبیهسازی رفتار بازماندگان با وجود منابع محدود و شرایط سخت، دست به خلق چنین سیستمی زدهاند. گفته میشود که این سیستم باعث میشود تا NPCها در مواجه با بازیکن، حرکات غیرقابل پیشبینی از خود بروز دهند و در شرایط متفاوت، واکنشهای متغییری داشته باشند. برای مثال ممکن است بعضی از بازماندگان هنگام مشاهده پروتاگونیست بازی، به سرعت به سمت شما یورش بیاورند، اما بعضی دیگر از آنها، سلاح خود را انداخته و به سرعت پا به فرار بگذارند.
تیمون اسمکتالا در آخرین بخش از مصاحبه خود ادعا میکند که هدف تیم سازنده، دستیابی به فریمریت ۶۰ فریم در ثانیه برروی تمام پلتفرمها، یعنی ایکسباکس وان، پلیاستیشن ۴ و پیسی است. ضمنا او اشاره میکند که عدهای از اعضای شرکت یوبیسافت به تیم سازنده این بازی اضافه شدهاند تا در طراحی انیمیشنهای Dying Light 2 به آنها کمک کنند.
شما میتوانید اطلاعات جدید درباره بخش Co-op بازی Dying Light 2 را در سایت گیمشات مطالعه کنید.
بازی Dying Light 2 در حال حاضر در دست توسعه قرار دارد و برای عرضه برروی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلیاستیشن ۴ و پیسی برنامهریزی شده است. هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای این بازی مشخص نشده است، اما در خوشبینانهترین حالت، احتمال داده میشود که بازی در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ روانه بازارهای جهانی شود.
نظر شما چیست؟ آیا منتظر عرضه این بازی زامبی محور هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.