بعد از اتمام آلفای محدود بازی Battlefield V، استودیوی DICE در طی بیانیهای از انتقادات و پیشنهاداتی که طرفداران برای آنها ارسال کردهاند، تشکر به عمل آورده و قول داده است تا تمام مشکلات ذکر شده، برطرف خواهند شد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
آلفای محدود بازی Battlefield V اخیرا به پایان رسید و طبق انتظارات، بازیکنان در هنگام تجربه این بازی با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه شدند. به همین دلیل، حجم زیادی از بازخوردها توسط بازیکنان برای سازندگان ارسال شد تا سازندگان از مشکلات بازی باخبر شوند. اگرچه همه طرفداران از گیمپلی و گرافیک این بازی راضی بودند، اما تعدادی از ایرادات بازی، به شدت آزار دهنده بودند و به تجربه کلی بازی ضربه وارد میکردند.
حالا استودیوی DICE ضمن تشکر از پیشنهادات طرفداران به توضیح درمورد مشکلات این بازی پرداخته و عنوان کرده است که این مشکلات در نسخه نهایی بازی وجود نخواهد داشت.
استودیوی DICE در ابتدای بیانیه خود به مشکل Matchmaking اشاره کرده و ادعا کرده است که این مشکل، قبل از انتشار بازی رفع خواهد شد. بازی Battlefield V یک بخش بتل رویال خواهد داشت و حتی اگر این بخش به بازی اضافه نشود، باز هم بخش چندنفره، مهمترین قسمت این بازی خواهد بود و به همین دلیل، Matchmaking قدرتمند میتواند تا حد زیادی به موفقیت بازی کمک کند.
وقتی صحبت از Matchmaking میشود، فاکتورهای زیادی هستند که باید درنظر گرفته شوند؛ پیدا کردن بازیکنانی با دوره رکود (Latency) یکسان، سطح مهارت برابر و موارد دیگر. ضمن اینکه لازم است این فاکتورها در هماهنگی با هم قرار داشته باشند. دستیابی به بهترین Matchmaking، چالشی است که لازمه آن، دستیابی به بالانس و تعادل است. ما قصد داریم تا شما را در بهترین سرور قرار دهیم، اما این کار ممکن است، کمی زمانبر باشد، اما در عین حال، مدت انتظار شما برای آغاز بازی، چندان هم طولانی و آزاردهنده نخواهد بود.
علاوهبر این، استودیوی DICE در تلاش است تا مکانیک «احیا کردن» (Revive) را اصلاح کند. با تغییرات ایجاد شده، احیا کردن همتیمیها، ۲.۵ ثانیه زودتر انجام خواهد شد که برای بازیکنانی که علاقمند به سریعتر شدن مبارزات هستند، خبر بسیار خوبی محسوب میشود. یکی دیگر از مشکلات، تاخیر در آغاز فرآیند احیا است که طبق گفته سازندگان، این مشکل هم حل شده است.
تعدادی از بازیکنان هم گزارش دادهاند که مکانیک Reinforcement خیلی سریع و آسان فعال میشود. به همین دلیل سازندگان قصد دارند تا فعال شدن آن در طول مسابقات Conquest را کمی متعادلتر کنند تا دستیابی به وسایل نقلیه ویژه، کمی دشوارتر از گذشته شود.
مکانیک Time to Kill که مربوط به کشتن دشمنان میشود، موردی است که بازیکنان در مورد آن، اختلاف نظر دارند. بعضی از بازیکنان معتقدند که به خاطر بالا بودن مقدار TTK، بازیکنان خیلی سریع کشته میشوند، اما عدهای فکر میکنند که مقدار آن کاملا مناسب است. با این حال سازندگان اعلام کردهاند که این بخش هم متعادل خواهد شد.
وقتی صجبت درباره TTK میشود، نظرات ضد و نقیضی را مشاهده میکنیم. به طوری که بعضی از بازیکنان فکر میکنند که در مواجه با دشمنان، خیلی سریع کشته میشوند، در حالی که بقیه مشکلی با این مورد ندارند. ما سعی خواهیم کرد تا این مشکل را برطرف کنیم. شاید خالی از لطف نباشد که اشاره کنیم، TTK تنها وابسته به قدرت سلاحها نیست. برای مثال TTK به این موضوع هم وابسته است که بازی، چقدر سریع به شما اجازه میدهد تا به تیر خوردن، واکنش نشان دهید. ما در حال بررسی این موضوع هستیم که بازیکنان با چه سرعتی میتوانند تهدیدها را تشخیص دهند و جهت تیر خوردنها را تعیین کنند.
لگد زدن (Recoil) بعضی از سلاحها هم بهبود یافته است تا بازیکنان، بهانهای برای شلیکهای خطای خود نداشته باشند. علاوه بر موارد ذکر شده، بعضی از مشکلات در بخش کلیدهای کنترلی و تعداد زیادی از باگهای بازی، رفع شدهاند. احتمالا بعضی از مشکلات فنی در نسخه پیسی بازی Battlefield V هم برطرف شده است و در نسخه نهایی، شاهد بازی بهینهتری هستیم.
شما میتوانید بنچمارک نسخه آلفای بازی Battlefield V برروی پیسی را در گیمشات مطالعه کنید و از عملکرد این بازی برروی رایانههای شخصی باخبر شوید.
بازی Battlefield 5 در تاریخ ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ مصادف با ۲۴ مهر ۱۳۹۷ برروی سه پلتفرم ایکس باکس وان، پلیاستیشن ۴ و پیسی منتشر خواهد شد.
نظر شما چیست؟ آیا از عملکرد آلفای بازی Battlefield V راضی هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.