در ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) گسترشدهنده جدید بازی Final Fantasy 14 با نام «استورمبلاد» (Stormblood) منتشر میشود که دو شغل جدید اضافه به آن خواهد کرد. از این رو تعداد شغلها در بازی Final Fantasy 14 به پانزده عدد افزایش یافته است.
«اسکوئر انیکس» (Square Enix) بیان کرده است که آنها تلاش خواهند کرد تا مدت طولانی از بازی Final Fantasy 14 پشتیبانی کنند و تعداد شغلهای آن را افزایش میدهند. کارگردان این اثر، «نائوکی یوشیدا» (Naoki Yoshida)، در مصاحبه با سایت «پالیگان» (Polygon) بیان کرده است:
من فکر نمیکنم که در آینده به نقطهای برسیم که بخواهیم پشتیبانی و اضافه کردن شغل جدید را متوقف کنیم و در گسترشدهندههای آینده اضافه کردن شغلهای جدید اهمیت بالایی دارد. شغلهای متنوع بخش مهمی از بازی Final Fantasy است و همه آن را دوست دارند.
شغلها در بازی Final Fantasy 14 معادل کلاسهای مختلف در دیگر بازیهای نقشآفرینی است و تواناییهای شما را مشخص میکنند. پانزده شغل Final Fantasy 14 در مقایسه با دیگر عناوین نقشآفرینی محبوب بیشتر است، زیرا دیگر توسعهدهندگان دوست ندارند با اضافه کردن کلاسهای مختلف، بازی را پیچیده کنند.
به عنوان مثال بازی World of Warcraft تقریبا ده سال زودتر از Final Fantasy 14 عرضه شده است، ولی تنها دوازده کلاس دارد و سه عدد از شش گسترش دهنده این بازی هیچ کلاس جدید به بازی اضافه نکردهاند. بازی EverQuest هم نزدیک به هجده سال پیش منتشر شده ولی تنها شانزده کلاس دارد و بعد از سال ۲۰۰۴ هیچ کلاس جدیدی به بازی اضافه نشده است.
نائوکی یوشیدا که در سال ۲۰۱۰ و چند ماه پس از شروع بسیار ناموفق FF14 به استودیو سازنده اضافه شد و از آن وقع بر روی بازسازی بازی و انتشار دو گسترش دهنده کامل برای آن نظارت داشته است و به همین خاطر این اثر که در ابتدا یک شکست محسوب میشد توانست به موفقیت دست یابد. در ادامهی این مصاحبه از او درباره آینده خودش و Final Fantasy 14 نیز سوال پرسیده شد.
با این که ۷ سال از شروع کار من میگذرد، ولی در حال حاضر قصد جدایی ندارم. من علاقه به ساخت بازیهای جدید را درک نمیکنم؛ اگر ایدهی جدیدی داشته باشم، سعی خواهم کرد آن را درون FF14 عملی کنم. اگر اسکوئر انیکس از من بخواهد تا بر روی یک بازی جدید کار کنم در این باره فکر خواهم کرد ولی صادقانه میگویم که علاقهای به انجام این کار ندارم.