استودیو کوانتیک دریم که مدتی است فعالتر از گذشته شده است، قصد ساخت بازیهای جدید با مدت زمان کوتاهتری را در آینده دارد.
این استودیو که سال گذشته موفقترین اثر خود تاکنون را در قالب بازی Detroit: Become Human تجربه کرد، پس از مدتها تصمیم گرفتند تا از انحصارسازی با شرکت سونی دست بکشند و به سمت ساخت بازیهای چندپلتفرمی برای شرکتهای مختلف بروند. اما پروژه بعدی آنها چیست؟ با آنکه هنوز برای رونمایی از عنوان جدید خود آماده نیستند اما به نظر میرسد اثری کوتاهتر از بازیهای پیشین استودیو باشد.
در گفتگو با OnlySP دیوید کیج رئیس استودیو کوانتیک دریم در رابطه با پتانسیل آزمایشات و تحقیقاتی که شرکت اکنون قصد انجام دادن آنها را دارد و مسیرهای جدید و مختلفی که خواهند رفت، سخن گفت. او آشکار کرد که به دنبال ساخت بازیهای از نظر زمانی کوتاهتر هستند تا کمک کند انواع گوناگونی از ایدههای داستان پردازی را تجربه کنند. البته محتاط نیز خواهند بود چرا که به گفته او چندین سازنده قصد انجام چنین کاری را داشتند و دیگر خبری از آنها نشد.
در آینده هر گونه فرمت و قالبی که ساخت آنان از منظر خلاقیتی برای ما و علاقه مندان ما با عقل جور در بیاید را در نظر خواهیم گرفت. من به شخصه خیلی دوست دارم بر تجربههای کوتاهتر کار کنم تا ایدههای جدید را مورد آزمایش قرار دهیم. اما در واقعیت باید دید آیا بازار موردنظری برای ساخت چنین اثری خواهد بود یا خیر.
بازیهای بسیاری بودند که به دنبال آزمایش در فرمتهای کوتاهتر بودند. پس این را میتوانم بگویم که چشم ما را نیز به خود گرفته است اما قبل از آزمایش کردن این قالب، باید به دنبال تجربهای باشیم که مناسب کار ما باشد.