امروز شعبه ژاپن و آسیا شرکت سرگرمیهای سونی یک کانال یوتیوب رسمی برای استودیو ژاپن سونی تاسیس کردند. برای دریافت جزئیات بیشتر در رابطه با این کانال، با گیمشات همراه باشید.
این کانال که با وعده برنامهها و پخش زنده از صحبتها و مصاحبه با سازندگان تاسیس شده است را میتوانید از این لینک پیدا کنید. خوشبختانه استودیو ژاپن سونی مکان بهتری را به عنوان یک پلتفرم بخش پیدا کرده که از سرویس سابق استودیو یعنی Nico Nico وضعیت بهتری دارد و عجیب و غریب نیست.
برای آغاز کار، استودیو دو برنامه زنده را که قبلا فقط در سرویس Nico Nico در دسترس بود در این کانال منتشر کرده است که به واسطه آنها میتوانیم با طرح و سبک کلی کار این کانال آشنا شویم.
در مورد پخش برنامهها هم که فعلا فقط برنامههای تهیه شده در نمایشگاه E3 2016 روی کانال منتشر شده است، شاهد محدودیتی مبنی بر نمایش محتوای مربوط به محصولات پلی استیشن نیستیم. در ویدیوهای منتشر شده در کانال، عناوینی مانند The Legend of Zelda: Breath of The Wild به چشم میخورند، میتوانیم غرفه این بازی در نمایشگاه مذکور و صف طولانی جهت تجربه این بازی را هم مشاهده کنیم.
در بقیه ویدیوها حتی غرفه مایکروسافت هم به نمایش درآمده و شاهد نمایش عنوان Sea of Thieves و سبک هنری خاص آن هستیم.
نکته جالبتر اینکه به نظر میرسد بازوی ژاپنی پلی استیشن اهمیتی چندانی به این موضوع نداده است که در روز افتتاح کانال یوتیوب خود سری به شرکتهای رقیب یعنی مایکروسافت و سونی بزند، به خصوص که تمامی این برنامهها (ایجاد کانال و غیره) تبلیغات پلی استیشن محسوب میشوند.
البته خود مدیرکل استودیو جهانی سونی آقای شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida) بارها به تعریف و تمجید از بازی The Legend of Zelda: Breath of The Wild پرداخته و حتی خط تولید بازیهای به نمایش درآمده توسط مایکروسافت در نمایشگاه E3 را به مخاطبین ژاپنی معرفی کرد و به تحسین چندین عدد از بازیهای موجود در این خط تولید پرداخت.
شایان به ذکر است در حال حاضر خبری از برنامه زنده جدید در کانال نیست، اما امیداریم به زودی خبری از موارد جدید بشود.