استودیو Campo Santo که با بازی Firewatch بر سر زبانها افتاد، توسط استودیو معروف Valve خریداری شد و هماکنون یکی از زیرمجموعههای این استودیو به شمار میرود. البته طبق گفته مدیران Campo Santo، این موضوع تاثیر چندانی در روند کاری آنها نخواهد گذاشت.
به تازگی استودیو Campo Santo در بلاگ خودش با انتشار پستی اعلام کرد که به جمع زیرمجموعههای استودیو Valve پیوسته است. در ادامه میتوانید بخشهایی از این پست را نیز مشاهده کنید:
پس از مذاکرات و صحبتهای فراوانی که با نمایندگان استودیو Valve داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که طرز فکر و خط مشی استودیوهایمان با هم دیگر همسو و همجهت هستند و همه ما از کار کردن با افرادی با استعداد برای ممکن کردن غیرممکنها، لذت میبریم.
هر دو طرف این مذاکره با این موضوع موافق بودیم که تمام انسانها محدودیتهای غیرقابل کتمانی دارند و زمانی که هر انسان تا آخر عمرش در اختیار دارد، زمانی محدود و ناکافی است. به همین جهت باید با همکاری یکدیگر، از این زمان نهایت استفاده را ببریم و کارهایی که برایمان مهم هستند و بهشون اعتقاد داریم را به انجام برسانیم.
همانطور که در ابتدای متن هم اشاره شد، به گفته مدیران استودیو Campo Santo، خریداری شدن این استودیو توسط Valve تاثیر چندانی بر کار آنها نخواهد گذاشت. استودیو Campo Santo کماکان ساخت اثر بعدیش که In the Valley of Gods نام دارد را ادامه خواهد داد و هنوز هم این بازی در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد.
درحال حاضر، انتشار بازی In the Valley of Gods بر روی پیسی قطعی شده است اما هنوز خبری مبنی بر اینکه این بازی بر روی کنسولها هم منتشر خواهد شد یا خیر، منتشر نشده است.
اما نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا با این معامله و کلا خریداری شدن استودیوهای کوچک و مستقل توسط استودیوهای بزرگ و عظیم موافقید یا مخالف؟ و اینکه فکر میکنید این تغییر مالکیت باعث میشود In the Valley of Gods نسبت به بازی Firewatch آن حس خاص مستقل بودن را کمتر به بازیکنان منتقل کند یا اینکه تاثیر محسوسی نخواهد داشت؟