«پاول لکی» (Pawel Lekki) مدیر ارشد مالی استودیو «اکسور» (EXOR) توضیحاتی در مورد علت عدم پشتیبانی کافی از سوی شرکت مایکروسافت برای سازندگان «فرست پارتی» (First Party) و «ترد پارتی» (third party) ارائه و در کنار آن نیز نظر خود را پیرامون ساخت یا عدم ساخت بازیهایی برای کنسول نینتندو سوئیچ از سوی استودیو اکسور به اشتراک گذاشت.
بر کسی پوشیده نیست که شرکت مایکروسافت کار خود را در نسل حاضر کنسولها به سختی آغاز کرد؛ ضوابط عجیب DRM و آنلاین بودن مداوم ایکسباکس وان و شروع فروش بد آنها از دلایل این امر محسوب میشوند. این شرکت پس از مدتی ۱۸۰ ضابطه خود را تکمیل کرد اما همچنان در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۳ شاهد اشتباهاتی از سوی آنها بودیم و شاید حوادث این رویداد از بزرگترین دلایل عقب افتادن مایکروسافت از کنسول پلیاستیشن ۴ شرکت سونی در نسل حاضر باشد. گرچه در برخی مواقع شاهد فروش بیشتر ایکسباکس وان نسبت به پلیاستیشن ۴ بودهایم و با توجه به موفقیت منحصر بفرد ایکسباکس ۳۶۰، طولانی شدن روند کسب موفقیت ایکسباکس وان برای ما عجیب بود.
چرا این برند تجاری با چنین سختی روبرو شد؟ پاول لکی، مدیر ارشد مالی استودیو اکسور معتقد است که مایکروسافت در آغاز کار خود تاثیر بازیها را بر روی فروش کنسول خود دست کم گرفت و در ادامه این شرکت فشار زیادی را برای پشتیبانی از سازندگان ترد پارتی اعمال نکرد. او در مصاحبه با GamingBolt گفت:
فکر میکنم که آنها بطور کامل تاثیر بازیها را بر روی میزان فروش کنسول خود دست کم گرفتند. آنها بهسادگی از هرگونه تلاشی برای تامین و پشتیبانی از استودیوهای فرست پارتی و ترد پارتی سر باز زدند.
آقای لکی معتقد است که با گذشت زمان این شرکت متوجه تاثیر بازیها بر روی فروش کنسول خود شد و تمرکز اصلی را بر روی آنها گذاشت و این چیزی است که در آینده نیز از آنها انتظار میرود. او گفت:
بهنظر میرسد که آنها نظر خود را بهطور کامل در مورد بازیها تغییر دادهاند و من انتظار دارم که در آینده شاهد کارهای خوبی از سوی تیم ایکسباکس باشیم.
امسال این شرکت یک کنسول نوآورانه را روانه بازار خواهد کرد و در برنامههای خود، انتشار بازیهای فوق العادهای را برای آن قرار داده است که در نمایشگاه E3 شاهد آنها خواهیم بود.
همچنین از آقای لکی پرسیده شد که آیا استودیو اکسور قصد ساخت بازیهایی را برای کنسول نینتندو سوئیچ در کنار دو پلتفرم پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان دارد یا خیر و او پاسخ داد:
مسلماً ما ترجیح میدهیم که بازیهای خود را بر روی کنسولهای قدرتمند ارائه کنیم اما اگر بازیکنان بخواهند که بازیهایی را برای سوئیچ منتشر کنیم، این کار را خواهیم کرد. ما بر روی نسخه سوئیچ بازی X-Morph: Defense کار نمیکنیم اما احتمال انجام چنین کاری را رد نمیکنم.
نظر خود را در مورد این خبر با ما به اشتراک بگذارید و بگویید که آیا به انتشار بازی X-Morph: Defense در کنار پلتفرمهای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی برای نینتندو سوئیچ علاقهمند هستید یا خیر؟