سری Halo از ابتدای راه خود، همواره مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است که بخش بزرگی از این مسیر به چند سال اخیر برمیگردد؛ به طوری که استودیوی ۳۴۳ Industries به تازگی اعتراف کرده که در مواقع مختلف، اشتباهاتی در رابطه با این فرانچایز بی نظیر داشته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
در گذشته و در سالهای نه چندان دور، سری Halo یکی از اصلیترین، با پرستیژترین و شناخته شدهترین فرانچایزها در صنعت بازیهای ویدیویی به شمار میآمد و همه حساب ویژهای روی آن باز میکردند. جایگاه سری Halo در گذشته به شکلی بود که عرضه یک نسخه از آن، به مانند یک واقعه بزرگ تلقی میشد و این بازیها علاوه بر ساختار شکن و استاندارد آفرین بودن، رکوردهای فروش بسیاری را نیز جا به جا میکردند. اصلی ترین دستاوری که سری Halo به آن دست پیدا کرده است، جا انداختن عناوین شوتر اول شخص با انواع و اقسام مودهای تک نفره و چند نفره روی کنسولها بود که در آن مدتها هیچ عنوانی نمیتوانست به آن دست پیدا کند.
همه این روزهای خوش و طلایی برای فرانچایز Halo در زمانی رخ داد که استودیوی «بانجی» (Bungie)، به عنوان سازنده و توسعه دهنده فعالیت میکرد. زمانی که این استودیو، سری مذکور را رها کرد و به سراغ ساخت فرانچایزی جدید به نام Destiny رفت، استودیوی جدیدی به نام ۳۴۳ Industries بر سر کار آمد و وظیفه تمام و کمال آنها، ادامه دادن سری Halo با قدرت تمام بود. با این حال، دوران آنها به عنوان سازنده سری، یک دوران تقریبا متوسط به حساب میآید؛ بازی Halo 4 در نسل گذشته کنسولها عرضه شد و با این که بخش کمپین خوب و قابل ستایشی داشت، مشکلات زیادی را در بخش چند نفره به خود میدید. این در حالی بود که بازی Halo 5 که در اوایل نسل فعلی منتشر شد، وضعیتی کاملا برعکس داشت و با تمرکز روی بخش چند نفره، بخش کمپین و داستانی بازی ضعیف از کار درآمده بود. این دو بازی که به وسیله استودیوی ۳۴۳ Industries ساخته شدهاند، با این که عملا عناوین خوبی هستند، اما توسط بسیاری از طرفداران دو آتشه سری Halo، پس زده شدند و همین باعث شد تا این عناوین از نظر تجاری نیز به اندازه بازی های بانجی موفق عمل نکنند.
به تازگی GamesBeat مصاحبه جدیدی را با خانم بانی راس (Bonnie Ross) انجام داده است؛ کسی که استودیوی ۳۴۳ Industries را تاسیس کرد و به عنوان رئیس آن و یکی از افراد تاثیر گذار در مجموعه Microsoft Studios شناخته میشود. همچنین خانم بانی راس به زودی در تالار مشاهیر DICE نیز قرار خواهد گرفت. خانم راس در مصاحبه جدیدی که انجام داده، اعتراف کرده که تیم سازنده، یعنی استودیوی ۳۴۳ Industries در طول راه و در این سالهای اخیر، مرتکب اشتباهاتی شده است اما در طرفی دیگر امیدوار است تا بازی مورد انتظار Halo Infinite بتواند همان چیزی باشد که طرفداران انتظار دارند. خانم بانی راس این گونه توضیح داد:
صادقانه، ما اشتباهاتی در طول مسیر داشتهایم. جامعه طرفدارای به ما کمک کردهاند تا تجارت آموزنده خوبی برای ما خلق شود اما من فکر میکنم زمانی که به Halo نگاه میکنم، دنیا و جهان آن، مهم ترین شخصیت آن است و ما ناظران این جهان هستیم. اگر قرار باشد تا این جهان را زنده و سلامت نگه داریم، من فکر میکنم باید مطمئن شویم که با Halo درست کار میکنیم.
این که بانی راس به اشتباهات استودیوی ۳۴۳ Industries اعتراف میکند، نکته بسیار مثبتی است که مشخص میکند آنها درسهای خوبی از سالها و نسخههای گذشته گرفتهاند و میتوانیم به نسخه بعدی به شدت امیدوار باشیم. بانی راس در مورد بازی مورد انتظار Halo Infinite نیز این گونه توضیح میدهد:
من این طور میگویم که گرفتن مسئولیت فرانچایز Halo، در دست گرفتن یک تجارت ثابت شده بود اما از آن طرف باید یک شرکت را برای استارت آپ کار، شکل میدادیم. موضوعی که من بیشتر از همه به آن افتخار میکنم، ساختن و سر هم کردن یک تیم شگفت انگیز است. من تعصبی و جانب دارانه صحبت میکنم. اما این را میگویم که تیم ۳۴۳، با استعداد ترین خالقان را در صنعت دارد. و این را میگویم که این چیزی است که بیشتر از همه به آن افتخار میکنم. کاری که آنها انجام دادهاند، کاری که ما هماکنون روی Halo Infinite انجام میدهیم، چیزی است که من خیلی به آن افتخار میکنم.
تا کنون فقط یک تیزر زیبا از بازی Halo Infinite در E3 2018 مشاهده کردهایم اما این موضوع را میتوان تایید کرد که این عنوان بسیار امیدوار کننده و فوقالعاده به نظر میرسد. قطعا تمام طرفداران و تمام بازیبازان دوست دارند تا Halo Infinite، یک بازگشت با شکوه و شروعی دیگر برای سری Halo باشد. با اطلاعات اندکی که از بازی در اختیار داریم، به نظر میرسد که Halo Infinite دنیای بزرگ و شگفت آوری داشته باشد اما باید تا زمان انتشار اطلاعات و نمایش های بیشتر از بازی منتظر بمانیم.