علیرغم اینکه مدتی است خبر ویژهای را از بازی Bayonetta 3 نشنیدهایم، استودیوی «پلاتینیوم گیمز» (Platinum Games) بدون هیچ مشکلی در حال توسعهی آن است.
نینتندو در دسامبر ۲۰۱۷ بازی Bayonetta 3 را برای نینتندو سوئیچ معرفی کرد اما پس از آن، سازندگان کمتر اطلاعاتی را از این بازی به اشتراک گذاشتهاند و بعد از این مدت حتی هنوز گیمپلی آن را شاهد نبودهایم و صرفاً بهطور مداوم از سازندگان شنیدهایم که توسعهی این عنوان همچنان به خوبی در جریان است.
با این شرایط، انتظار میرفت که در E3 2019 بالاخره شاهد نمایش و خبری از بازی Bayonetta 3 باشیم ولی باز هم طرفداران دست خالی ماندند. با این حال، رئیس استودیوی پلاتینیوم گیمز یعنی «آتسوشی اینابا» (Atsushi Inaba) در گفتوگو با VGC اظهار داشته است که عدم حضور این عنوان در E3 2019 دلیل بر وجود مشکل در توسعهی آن نیست و پروسه به خوبی به جلو میرود.
نه، توسعه واقعاً به خوبی پیش میرود. بازیها معمولاً طی یک یا دو سال ساخته نمیشوند… زمان زیادی میبرد. کل قضیه این است. اوضاع خوب هست و میدانم که افراد بسیاری در این باره میپرسند. ارائهی اخبار جدید از همهچیز در E3 استراتژی آنچنان هوشمندانهای نیست. پس نشان ندادن این عنوان در این رویداد دلیل بر این نیست که اوضاع به خوبی پیش نمیرود.
در واقع اینابا عدم نمایش بازی Bayoentta 3 در E3 2019 را یک نشانهی مثبت میداند از آنجا که از تلاش سازندگان برای ارائهی بهترین بازی ممکن حکایت دارد. وی Bayonetta 3 را عنوانی «با کیفیت بالا» خوانده است که سازندگان تمام توان خودشان را بر روی آن گذاشتهاند.
استودیوی پلاتینیوم گیمز پروژههای متعددی را در دست توسعه دارد و روزهای پرمشغلهای را میگذراند. بهجز Bayonetta 3، عنوان Astral Chain را در ماه آگوست روانهی نینتندو سوئیچ میکند و Babylon’s Fall را با همکاری اسکوئر اینکس برای پیسی و پلیاستیشن ۴ بدون تاریخ انتشار مشخصی در دست ساخت دارد. این درحالی است که پلاتینیوم گیمز حتی پروژههای دیگری را توسعه میدهد که هنوز از آنها رونمایی کرده است. سالهای پیش رو بیشک سالهای خاطرهسازی برای طرفداران این استودیو خواهد بود.