به نظر میرسد که در آیندهی نزدیک و بهطور دقیقتر اوایل ۲۰۲۰ اخبار هیجانانگیزی را از استودیوی پلاتینیوم گیمز (Platinum Games) خواهیم شنید.
«کنیچی ساتو» (Kenichi Sato) در گفتوگو با نشریهی ژاپنی Inside Games اعلام کرده است که بازیکنان «آغاز یک مرحلهی جدید» برای استودیوی پلاتینیوم گیمز را در اوایل امسال مشاهده میکنند. با برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو و معطوف شدن توجهات به ژاپن، استودیوی پلاتینیوم گیمز میخواهد که در سال ۲۰۲۰ با تمام سرعت به جلو برود.
پلاتینیوم گیمز مشغول کار بر روی Bayonetta 3 است که اخیراً هم کارگردان آن یعنی «هیدکی کامیا» (Hideki Kamya) از پیش رفتن پروسهی توسعهی آن به خوبی گفت اگرچه از زمان معرفیاش در سال ۲۰۱۷ تاکنون شاهد نمایش عمومیای از آن نبودهایم.
با این حال، پلاتینیوم گیمز دو آیپی کاملاً جدید و معرفینشده را در دست توسعه دارد که تماماً تحت مالکیت آن خواهند بود. این استودیو همچنین برنامه دارد که خود، عناوینش را به انتشار برساند. این آیپیها برای رشد هرچه بیشتر استودیو حیاتی به نظر میرسند چون علیرغم خلق عناوینی تحسین شده طی ده سال اول تاسیس، پلاتینیوم گیمز همچنان متکی به شراکت با شرکتهای دیگر است. آیپیهای Bayonetta و Vanquish تحت مالکیت سگا هستند درحالی که نینتندو هم حقوق Astral Chain و Wonderful 101 را در اختیار دارد.
در ماه می ۲۰۱۹ رئیس استودیو «آتسوشی اینابا» (Atsushi Inaba) به VGC گفته بود که تغییراتی را در راه و روش پلاتینیوم گیمز ایجاد میکند؛ شامل رویکرد جدید در چگونگی طراحی بازیها در جهت ایجاد یک پایه و اساس جدید برای این استودیو.
اینابا در آن زمان مدعی شد که Bayonetta 3 تغییراتی را در پروسهی طراحی بر اساس تجربهی ساخت دو نسخهی قبلی به خود خواهد دید و اظهار داشت که پلاتینیوم گیمز در نیمهی راه خلق یک عنوان معرفینشده بود که به گفتهی او هرگز مثل آن ساخته نشده بود.