به تازگی استودیوی ناتی داگ (Naughty Dog) در مورد رقابت سالم بین استودیوهای فرست پارتی سونی و مزیتهای این رقابت برای افزایش کیفیت بازیها صحبت کرده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
این یک نکته واضح است که موفقیت یک شرکت به صورت کلی، به کار و عملکرد خوب و شایستهی زیر مجموعه های آن شرکت بستگی دارد. زمانی که مشاهده میکنیم سونی در نسل هشتم کنسول ها، عناوین انحصاری با کیفیت و بسیار خوبی را برای کنسول پلیاستیشن ۴ عرضه میکند، این بدان معنی است که استودیوها و تیمهای زیر نظر این شرکت، همگی کار خود را به بهترین شکل ممکن میدانند و انجام میدهند. یکی از همین استودیوهای زیر مجموعه شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی، استودیوی ناتی داگ است که از نسل های گذشته به خاطر خلق سریهای محبوبی مانند Crash و Jack & Dexter و Uncharted محبوب بوده و حالا در این نسل، محبوبیت خود را مدیون بازی The Last of Us است.
استودیوی ناتی داگ در حال حاضر سخت در حال کار برروی بازی The Last of Us: Part II است اما این کار زیاد باعث نشده که آن ها مصاحبهای را با نشریه مشهور ژاپنی، یعنی نشریه فامیتسو نداشته باشند. در آخرین شماره از نشریه ژاپنی فامیتسو، مصاحبه کوتاهی با کارگردان هنری بازی، یعنی آقای John Sweeney و رئیس ارتباطات استودیو، یعنی آقای Arne Meyer چاپ شده که بسیار خواندنی است.
زمانی که از این دو سوال میشود که آیا بازیهای ساخته شده توسط شرکت ها و استودیوهای دیگر را تجربه میکنند یا خیر، جواب هر دوی آنها مثبت بوده است. آقای Meyer در همین مورد اضافه کرده که تجربه عناوین دیگر استودیوها به او کمک می کند تا احتمال ها و رخدادهای جدیدی را درک کند زمانی که آنها در حال تجربه عناوین دیگر هستند، برای بالاتر بودن و عبور کردن از آن ها، مقداری احساس فشار میکنند.
در مصاحبه از آن ها پرسیده میشود که تجربه کدام بازی ها باعث میشود تا آن ها فشار را روی خود حس کنند. آقای Meyer اشاره میکند که با نگاه کردن به عناوینی مانند God of War یا Spider-Man و Horizon: Zero Dawn، او تشویق میشود تا بازی The Last of Us: Part II را حتی به یک بازی بهتر تبدیل نماید. در ادامه آقای Sweeney توضیح میدهد که عناوین جدید، یک چارچوب را بنا کرده کردهاند که او میخواهد از آن عبور کند. همین موضوع او را تشویق میکند تا به روش خودش فکر کند.
اما سوال جالب مصاحبه کننده از اعضای استودیوی ناتی داگ این بود که آیا رقابتی بین استودیوهای جهانی شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی حس میشود یا خیر. آقای Meyer در این رابطه توضیح داد که مقداری رقابت بین استودیوهای فرست پارتی سونی وجود دارد اما این رقابت به صورت همکاری است و فقط یک رقابت صرف محسوب نمیشود. به عنوان مثال، اگر یکی از استودیو های سونی به یک چیز شگفت انگیز دست پیدا کند، میتوان از آن ها پرسید که «چگونه این کار را انجام دادید؟» و آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار میدهند. البته آن ها اشاره میکنند که این روابط کاملا دو طرفه است و زمانی که استودیوهای دیگر در مورد کار بپرسند، استودیوی ناتی داگ به آن ها کمک خواهد کرد. در آخر به این نتیجه میرسیم که رقابت سالم بین استودیوهای فرست پارتی سونی، باعث پیشرفت آن ها میشود.
بازی The Last of Us: Part II که به وسیله استودیوی ناتی داگ ساخته میشود و یکی از مورد انتظارترین عناوین پیش رو است، در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهد شد. به تازگی کارگردان و بازیگر نقش اول این بازی، یعنی آقای نیل دراکمن و اشلی جانسون، در مورد ضبط یک سکانس احساسی و سنگین در بازی The Last of Us: Part II صحبت کردهاند که برای مشاهده آن باید تا انتشار بازی صبر کنیم.