رئیس بازاریابی شرکت مایکروسافت معتقد است که قابلیت Xbox Play Anywhere از ارزش خارقالعادهای برخوردار است و اعلام کرد که آنها (مایکروسافت) به پشتیبانی خود از این سرویس ادامه خواهند داد و بسیار هیجان زده هستند تا به بازخوردهای طرفداران در رابطه با بهتر شدن آن گوش فرا دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با گیمشات در ادامه این مطلب همراه باشید.
قابلیت Xbox Play Anywhere، سرویس جدید مایکروسافت بوده که به بازیکنان اجازه میدهد تا با خرید دیجیتالی یک عنوان برای کنسول ایکس باکس وان بتوانند نسخه ویندوز ۱۰ آن را نیز به صورت رایگان دریافت کنند (برعکس این عمل نیز ممکن است)، که از ارزش فوقالعادهای برخوردار است.
طبق مصاحبهای که سایت دوئال شاکر با آقای «آرون گرینبرگ» (Aaron Greenberg)، رییس بخش بازاریابی شرکت مایکروسافت، انجام داده، او اعلام کرده است که هدف اصلی این برنامه جذب مخاطبان بیشتر و افزایش سود و اعتبار بازیهای آنها است.
گرینبرگ گفت:
به نظر من این یک فرصت هیجان انگیز است. اینکه بتوانیم هر دو نسخه را روی هر دو پلتفرم اجرا کنیم بدون اینکه مجبور باشیم دوبار برای یک بازی پول بپردازیم… این (قابلیت) ارزش بسیار بالایی دارد.
اولین عنوان که از قابلیت Xbox Play Anywhere پشتیبانی میکند، بازی ReCore خواهد بود. همچنین عنوان جدیدی از «کیجی اینافونه» (Keiji Inafune)، طراح بازی Mega Man، نیز با پشتیبانی از این قابلیت در دست ساخت قرار دارد. از بازیهای دیگر در این زمینه نیز میتوان به Forza Horizon 3، Gears of War 4 و Halo Wars 2 اشاره کرد. گرینبرگ اعلام کرده است که انتظار دارد تا بازیکنان از این قابلیت بر روی رایانه های شخصی به خوبی استقبال کنند.
او گفت:
به شخصه بهعنوان یک بازیباز، قابلیتی که به من اجازه دهد تا در خانه، سر کار، داخل مدرسه، داخل جاده و هرکجا که فکرش را بکنید، بتوانم بازی دلخواهم را از همان جایی که روی رایانهام به اتمام رساندهام، ادامه دهم، از ارزش فوقالعادهای برخوردار است.
او ادامه داد:
این قابلیت اهمیت بیشتری برای طرفداران و بازیکنان قائل است. ما برای شنیدن بازخوردهای طرفداران درمورد این قابلیت بسیار هیجان زده هستیم و امیدواریم تا طرفداران به پشتیبانی خود از آن ادامه بدهند و از آن لذت ببرند تا ما هم به تلاش خود برای هرچه بهتر شدن آن ادامه دهیم. امیدواریم تا شرکای دیگر نیز این فرصت را غنیمت شمرده و از ارزش بالای این قابلیت باخبر شوند.
لازم به ذکر است که افرادی وجود دارند که از تصمیم مایکروسافت مبنی بر اجرای بازیهای کنسولی بر روی رایانه های شخصی راضی نیستند؛ البته گرینبرگ جواب اینگونه افراد را نیز داده است.
او در این مورد گفته است که بخشی از هدف مایکروسافت برای ارائه قابلیت Xbox Play Anywhere همگام و همسو شدن با شکل های دیگر سرگرمی که چند سال است به یک عرف تبدیل شدهاند، بوده است. او توضیح داد:
اگر امروزه یکی از محتواهای دیجیتالی مانند موسیقی، فیلم و غیره را خریداری کنیم، میتوانیم در همه دستگاههایمان از آنها استفاده کنیم. بنابراین ما میخواستیم تا این مسئله در مورد بازیها هم صدق کند؛ و این به سود مصرف کنندگان خواهد بود.
هرچند مایکروسافت درمورد یکپارچه سازی بخش کنسول و رایانههای شخصی بسیار مصمم است، اما به نظر میرسد که شرکت سونی نظر دیگری داشته باشد. آقای «اندرو هاوس» (Andrew House )، رییس بخش پلی استیشن، اعلام کرده است هنوز مشخص نیست که آیا مخاطبین به این قابلیت علاقه نشان خوهند داد یا خیر. هاوس در این باره افزود:
بله، دوستان ما در مایکروسافت تاکید زیادی روی قابلیت کراس پلی بر روی ایکس باکس و رایانه های شخصی دارند. اما هنوز برای اینکه متوجه شویم این قابلیت با استقبال خوبی مواجه خواهد شد یا نه زود است و زمان آن را تعیین خواهد کرد.
در دیگر اخبار مربوط به ایکس باکس و رایانه های شخصی، مایکروسافت اعلام کرد که بازیهای بیشتری را بر روی شبکه استیم قرار خواهد داد.
نظر شما در رابطه با قابلیت Xbox Play Anywhere چیست؟