یوبیسافت میگوید که بازی Ghost Recon Breakpoint به بازیکنان اجازه خواهد داد هرگونه که دوست دارند، مسیر بازی را طی کنند و به جلو بروند.
بازی Ghost Recon Breakpoint اثر بلندپروازانهای به نظر میرسد. از دنیای وسیع آن گرفته تا برنامهی یوبیسافت برای پشتیبانی از آن و موارد متعدد دیگر، این عنوان گسترش کامل فرمولی است که با Ghost Recon Wildlands در سال ۲۰۱۷ پیریزی شد. Breakpoint درحالی که چیزهای کاملاً جدیدی برای ارائه دارد، عناصر اساسی تشکیلدهندهی نسخهی قبلی خود را گسترش و قوت خواهد بخشید.
یکی از این عناصر، طبیعت سیستمیک دنیای آن و تأثیرش بر روی مکانیکهایی نظیر مخفیکاری، مبارزات و استقامت، و انتخابات بازیکن است. مدیر اجرایی «اریک کوزیان» (Eric Couzian) در گفتوگو با GamesBeat توضیح داده است که تیم سازنده چگونه با Breakpoint این عناصر را گسترش داده است و آزادی بیشتری را به بازیکنان برای تصمیمگیری در زمینهی گذشتن از اهداف خواهد داد.
آزادی انتخابِ تمام یکی از اولویتهای اصلی تیم سازنده بود. چه بخواهید بهطور مخفیانه به پیش بروید یا دست به اسلحه شوید، همهچیز امکانپذیر است. هیچ چیز در بازی اسکریپتشده نیست. ما این موضوع را تقویت بخشیدهایم و میخواهیم که لایهای از واقعی و معتبر بودن را به بازی اضافه کنیم. میخواهیم که شما حس کنید واقعاً در نقش یک نیروی ویژه هستید.
وی همچنین از وجود سیستمهای جدیدی در بازی Ghost Recon Breakpoint برای افزایش آزادی در تصمیمگیری و تأکید شدید بر روی مکانیکهای بقا گفته است:
ما قابلیتهای جدیدی برای تقویت تصمیمات تاکتیکی شما و همچنین مکانیکهای بقا داریم. شاید قابلیت Prone Camo را تجربه کرده باشید که به وسیلهی آن میتوانید با توجه به محیطی که در آن هستید، خود را با گِل یا برف بپوشانید. به هر حال Ghost در نام بازی است. این عنوان یعنی مخفیشدن تا اولین نفری باشید که حمله میکند و از موقعیت استفاده میکند. ترکیب آن با محیط اطرافتان یکی از مهمترین کارهای شما است.
مکانیکهای بقا بازیکنان را به چالش میکشانند که محیط اطرافشان را بررسی کنند. برخی مواقع در یک محیط جهانآزاد، پیامدهای کافی وجود ندارد. اینجا، کاری که ما از بازیکنان خواستیم این است که محیط را بررسی کنند. بهعنوان مثال، شما یک میزان استقامت دارید. با توجه به زاویهی شیبی که از آن بالا میروید، استقامت شما هم تحت تأثیر قرار خواهد گرفت. شما باید نقشه را نگاه کنید و مثلاً این را در نظر بگیرید که یک تپه اینجا است و میتوانید با بالا رفتن از آن به دید خوبی نسبت به محیط دست پیدا کنید، ولی در عین حال باید مراقب باشید چون امکان دارد که شیب تندی داشته باشد.
عناوین یوبیسافت نسخه به نسخه به سوی دنیاهایی وسیعتر و آزادتر به پیش میروند و مسیری که بازی Ghost Recon Breakpoint در پیش گرفته است نیز نباید آنچنان متعجبکننده باشد. با این حال، باید منتظر ماند و دید که این مکانیکها چقدر عمیق خواهند بود و چگونه پیادهسازی خواهد شد. طبق چیزی که صرفاً از سازندگان شنیدهایم، Breakpoint در مسیر درستی قرار گرفته است.
بازی Ghost Recon Breakpoint با هنرنمایی ستارهی The Punisher یعنی جان برنتال بهعنوان شخصیت منفیاش، در ۴ اکتبر ۲۰۱۹ مصادف با ۱۲ مهر ۱۳۹۸ برای پلیاستیشن ۴، ایکسباکس وان و پیسی (انحصاری از طریق فروشگاه اپیک گیمز) عرضه خواهد شد.