رئیس بخش Third Party و توسعه دهنده گروه فناوری شرکت سرگرمی های سالم سونی (Sony Interactive Entertainment)، آقای آدام بویز (Adam Boyes) در روز های گذشته خبر از جدایی خود از مجموعه پلیاستیشن داد. اما بسیاری از بازی بازان به دنبال دلیل این رفتن هستند و منتظر توضیحات آقای آدام بویز مانده اند. ایشان در آخرین بلاگ کست پلیاستیشن دلایل خود برای گرفتن تصمیم به ترک پلیاستیشن را توضیح داده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وب سایت گیم شات همراه باشید.
بویز اشاره می کند که که او ۴ سال شگفت انگیز (به طور دقیقتر ۴ سال و ۲ ماه) را در سونی داشته است اما او باز هم می خواهد به ساخت بازی بپردازد و در واقع هدف او از این به بعد همین موضوع است.
همه ما می دانیم که شغلی که آقای بویز در سونی داشت، یک شغل رویایی و عالی برای او بود اما در مواقعی شما مجبور به دنبال کردن رویا های خود هستید و طبق سخنان آقای بویز، دور انداختن احتیاط (خطر کردن)، بسیار هیجان انگیز است.
از آن جایی که او همیشه در مورد ایده های بازی فکر می کند و فکر هایی را برای بهتر کردن بازی ها در سر می پروراند، بودن به عنوان مدیر اجرایی بخش بسیار مشکل است، زیرا زمانی که او نظرات و فکر های خود را در جلسات بیان می کند، سازندگان میل دارد تا این ایده ها را به عنوان حرف رسمی شرکت ببینند.
کار آقای بویز پیش از این او را مجبور می کرده تا در مورد امکان پذیر بودن ایده ها با سازندگان صحبت کند و بازی ها را پیش از عرضه آن ها مشاهده کند. اما حال، او این امکان را دارد که به بیرون برود و از ایده های خود برای ساخت یک بازی با یک تیم بازی سازی استفاده کند.
شما در مورد پر کردن سطل خود صحبت می کنید، این ها مواردی هستند که باعث پر شدن سطل من می شوند.
با اینکه صحبت با سازندگان و مشاهده بازی ها پیش از عرضه آن ها شگفت انگیز است اما آقای بویز می گوید که خلق کردن این بازی های لذت بسیار بیشتری دارد. صاحب شدن یک تیم کوچک و توانایی بهبود دادن و تغییر دادن عناصر، بر اساس نظر ها و بازخورد های طرفداران، فوق العاده شگفت انگیز و هیجان انگیز است.
او همچنین در مورد گیمینگ و سابقه حرفه ای خود در آن صحبت می کند. او از اینجا آغاز می کند که کد های منبع Pong را ماد می کند تا این بازی شبیه به Arkanoid شود. پس از آن، او کار خود را در Costco رها می کند تا به الکترونیک آرتز (EA) بپیوندد و به عنوان یک ضامن کیفیت، بازی ها را آزمایش کند. شش هفته اول کار او در الکترونیک آرتز صرف بازی کردن بخش چند نفره بازی Doom شد زیرا ساخت عنوانی که در اصل قرار بود آزمایش کند آماده نبود.
او NBA Live 97 را برای رایانه های شخصی آزمایش کرد و در زمینه ضامن کیفیت ۸ یا ۹ سال کار کرد. در زمان بازی NBA Live 98 او به دستیار سرپرست آزمایش کننده ترفیع یافت از قضا رئیس او در این بخش، جیو کورسی (Gio Corsi)، سرپرست ارشد بخش Third Party شرکت سرگرمی های سالم سونی بود که در آن زمان به عنوان آزمایش کننده ارشد فعالیت می کرد.
پس از اینکه بویز به بخش تولید (به عنوان دستیار تهیه کننده) به استودیوی Next Level Games در ونکوور منتقل شد.تهیه کنندگی ارشد در Midway و کارگردانی بخش توسعه در کپکام را تجربه کرد. بویز در این مدت با سازندگان فوق العاده ژاپنی آشنا شد و فرصت کار با آن ها را داشت. پس از آن نیز به Beefy Media رفت تا کار بر روی لایسنس و حقوق را تجربه کرده باشد.
مجموع این تجربهها به او کمک بسیار زیادی کرد تا اینکه سرانجام در سال ۲۰۱۲ به پلیاستیشن پیوست. با کار کردن به صورت مستقل در Beefy Media او می دانست که قطع کردن پشتیانی یک تهیه کننده از یک پروژه چه حسی دارد، بنابراین او با خودش عهد کرد که هیچگاه یک سازنده مستقل را در این وضعیت قرار ندهد.
یکی از شیرین ترین خاطرات آدام بویز در پلیاستیشن «ساخت فهرست پروژهها» (#BuildingTheList project) بوده است؛ زمانی که تیم از طرفداران خواسته بودند که عناوین مورد انتظار خود را بگویند و تیم به شکل مخفیانه چند سال برای بازی های Crash Bandicoot ،Final Fantasy VII ،Shenmue III ،Shenmue III و… طرح و نقشه ریخته بودند.
او و شوهی یوشیدا در تلویزیون هم برای تبلیغ PlayStation Heroes حاضر شدند که یک محصول فرعی از یک ویدیوی خنده دار (که در E3 2016 نمایش داده شد) بود.
قادر به بازی کردن عنوان محبوب اینروز ها، Overwatch در دو سال و نیم پیش و حرف نزدن در این مورد با هیچکس و مشاهده کردن No Man’s Sky برای اولین بار همچنین خاطراتی هستند که بویز از آنها به عنوان خاطرات عالی یاد می کند. به دلیل سابقه کاری خوبی که در بخش تضمین کیفیت داشت، بازی کردن بازی ها در مراحل اولیه ساختف هیچ گاه تجربه بازی اصلی را برایش خراب نکرد.
کشته شدن توسط رئیس خود (فیل رزنبرگ، رئیس سابق توسعه تجارت جهانی) طی یک مسابقه در مراحل اولیه ساخت Overwatch باعث شد درک کند که بازیها چقدر میتوانند قابل دسترس شوند.
بویز همچنین اشاره می کند که در مراسم تجربه پلیاستیشن (PlayStation Experience)، طرفداران پلیاستیشن بسیار برجسته و عالی هستند و ترک هواداران پر شور سخت ترین قسمت خداحافظی او بوده است اما او همچنان در PSX حضور خواهد داشت.
در آخر آقای آدام بویز توضیح میدهد که بهترین کاری که تا به حال در زندگی خود داشته، پلیاستیشن بوده است و شاید مردم به دلیل ترک پلیاستیشن او را دیوانه خطاب کنند اما او مجبور است که رویا های خود را دنبال کند.