به تازگی خبر تعجب برانگیزی منتشر شده، مبنی بر این که شرکت راک استار، بی وقفه از کارمندان خود کار میکشد و آنها را برای تکمیل روند ساخت بازی Red Dead Redemption 2 تحت فشار قرار میدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با وبسایت گیمشات همراه باشید.
در سالها و نسل های گذشته، شرکت راک استار (Rockstar) با ساخت هر بازی و عنوان، نام خود را هر چه بیشتر در میان بازیبازان و عموم مردم، بزرگ میکرده است. این شرکت با ساخت و عرضه بازی Grand Theft Auto 5، به اوج محوبیت رسید و بسیاری از مردم، این عنوان را بهترین بازی ساخته شده در تاریخ صنعت بازیهای ویدیویی میدانند. همین موفقیت شگفت انگیز شرکت راک استار، به آن ها پول و البته پرستیژ بسیار زیادی میرساند که باعث میشود آنها به روش لوکس خود بازیها را ساخته، نمایش داده و منتشر کنند و در آخر، همه اینها موجب میشود که دست آنها برای انتخاب و گزینش افراد بازیساز با استعدادی از تمام نقاط دنیا باز باشد. با این حال، به نظر میرسد که شرکت راک استار نه تنها افراد جدیدی برای ساخت بازیهای جدید خود جذب نکرده، بلکه از همان کارمندان موجود، نهایت کار و استفاده را برده و آنها را در شرایط سخت و تحت فشار، به کار بسته تا کار ساخت بازی Red Dead Redemption 2 به موقع به اتمام برسد.
به تازگی و طی یک مصاحبه جدید، یکی از موسسان شرکت راک استار، آقای Dan Houser اعلام کرده که توسعه دهندگان در استودیوهای راک استار برای تکمیل روند ساخت بازی Red Dead Redemption 2 که بی نهایت مورد انتظار هم هست، چندین بار در طول سال ۲۰۱۸، حدود ۱۰۰ ساعت در هفته به کار مشغول بودهاند. با یک محاسبه و برای روشن شدن قضیه، اگر این عدد را تقسیم کنیم، به ۱۴ ساعت کار در هفت روز هفته میرسیم که قطعا قابل پذیرش نیست. این شرایط کاری کارمندان شرکت راک استار به شدت دیوانه کننده است و جای تاسف دارد که شرکت بزرگی مانند راک استار، همچنان این کار را انجام میدهد.
پس از منتشر شدن این خبر، موج بزرگی از نگرانیها در این مورد ایجاد شد و از آن جایی بازی Red Dead Redemption 2 و سازنده و ناشر آن، یعنی شرکت راک استار در این روزها بیش از هر زمان دیگری زیر ذره بین و در مرکز توجهها قرار دارند، این قضیه بسیار بزرگ شد. پس از ایجاد شدن این موج و جلب شدن توجهها به سمت راک استار، آقای Dan Houser بیانیهای را منتشر ساخت و در آن روشن سازی کرد که تنها چند نفر از اعضای اصلی تیم نویسندگی تحت چنین شرایط کاری سختی قرار گرفتهاند. آقای Houser در این بیانیه توضیح میدهد:
پس از کار کردن برروی بازی به مدت ۷ سال، تیم اصلی نویسندگی بازی که از چهار نفر یعنی Mike Unsworth و Rupert Humphries و Lazlow و من تشکیل شده، همان طور که همیشه همین کار را انجام میدهیم، به مدت سه هفته کار درگیر کننده داشتیم تا کار را تمام کنیم. سه هفته، نه چند سال. ما همگی حداقل برای ۱۲ سال است که با یکدیگر کار میکنیم و حس کردیم که باید همهی کار را تمام کنیم. پس از گذشت این همه سال که همه چیز را سازماندهی و برای پروژه آماده میکردیم، باید در اینجا هم همه چیز را چک و نهایی میکردیم.
آقای Houser در ادامه اشاره کرد که کارمندان درون استودیو، هیچگاه مجبور به کار سخت در ساعات طولانی نشدند و به آنها حق انتخاب داده شد که آیا میخواهند تلاش ویژهای داشته باشند یا به این شکل کار نکنند. او در ادامه بیان کرد:
هیچ کس، از تیم اصلی یا فرعی تا به حال مجبور نشده تا سخت کار کند. من باور دارم که زمانی میتوان طولانی مدت یک تجارت را ادامه دهیم که به افراد خود اهمیت بدهیم و شرکت را یک مکان عالی برای کار کردن آنها کنیم.
با تمام صحبتهای آقای Dan Houser، هیچگاه نمیتوان اضافه کاری استودیوها را که برروی کارمندان تحمیل میشود، انکار کرد. این موضوع، در زمینه تولید و توسعه بازیهای ویدیویی، اصلا چیز جدیدی نیست و پیش از این مشاهده کرده بودیم که توسعه دهندگان مختلف از کشورهای گوناگون، برای اتمام روند ساخت و توسعه بازی خود در سر وقت، کارمندان خود را مجبور به اضافه کاری میکردند. البته همیشه نتیجه این کار به موفقیت بازی منجر نمیشود؛ به عنوان مثال، استودیوی تیم باندی (Team Bondi) را که با همین شرکت راک استار همکاری میکرد در نظر بگیرید که برای اتمام به موقع ساخت بازی L.A.Noire، تحت فشار قرار گرفت و پس از انتشار بازی نیز به طور کلی تعطیل شد. شرکت راک استار در سالهای اخیر، خیلی پر استرس و پر فشار مشغول به تولید عناوینی عظیم و به شدت بزرگ بوده و همین باعث شده تا خواه، ناخواه، برروی کارمندان خود در استودیو فشار وارد کند که نمونه واضح آن، قضیه استودیوی راک استار سن دیگو (Rockstar San Diego) در سال ۲۰۱۰ بود.
جدا از این که رفتار راک استار با کارمندان خود خوب باشد یا نباشد و به آنها فشار و اضافه کاری تحمیل کند یا خیر، این موضوع تا زمانی که عناوین بزرگ، با بودجه دیوانه کننده و البته انتظارات دیوانه کننده تر تولید شوند، پای برجا خواهد بود. بازی Red Dead Redemption 2 در تاریخ ۱۶ ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم های پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.
1 دیدگاه
Behnam
اینا ایران نیستن ببینن طرف واسه ماهی 1تومن 12ساعت کار میکنه تا بفهمن تو چه نازو نعمتی هستن