چندی پیش شایعاتی در مورد وجود نداشتن چرخه شبانه روز در بازی Spider-Man به گوش رسیده بود و حالا این موضوع به صورت رسمی تایید شده است.
این خبر توسط برایان اینتهار، کارگردان بازی، تایید شده است که در پاسخ به یک طرفداران آن را مطرح کرد و گفت که بازی دارای چرخه شبانه روز کامل نخواهد بود. او توضیح داد که نبود چرخه پویای آب و هوا و شبانه روز به علت روایت داستان است ولی اشاره کرد که پس از پایان داستان بازیکنان میتوانند هر دو موضوع را کنترل کنند. داستان بازی در طول یک هفته جریان خواهد داشت و در طول داستان با توجه به این که در چه مقطعی از داستان قرار دارید، چرخه شبانه روز و آب و هوا وجود نخواهد داشت.
واقعیت این است که بازی به شدت به داستان خود وابسته است و خیلی از بازیها هستند که از زمان استفاده میکنند تا در موقعیتهای داستانی مختلف، حس و حال خاص را به بازیکنان منتقل کنند. به همین خاطر ما میخواستیم که مطمئن شویم که حس درستی را به بازیکنانی که برای اولین بار در حال تجربه داستان هستند، منتقل کنیم. بعد از اینکه داستان را به پایان رساندید، میتوانید به صورت دستی آب و هوا و شب و روز بودن را انتخاب کنید.
با اینکه چرخه شبانه روز در بسیاری از بازیهای جهان باز که در سالهای اخیر عرضه شدهاند به یک استاندارد تبدیل شده است، هنوز عاوینی هستند که به خاطر اهمیت داستان این کار را انجام نمیدهند. از آنجا که داستان از این موضوع تاثیر پذیر است میتوان گفت که قربانی شدن این چرخه ارزشش را دارد. البته شایان به ذکر است بازی Spider-Man در روز و هم در شب جریان دارد ولی این چرخه پویا نیست.
بازی Spider-Man که توسط استودیوی اینسومنیاک گیمز با حمایت سونی در دست توسعه قرار دارد، در ۷ سپتامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ بهصورت انحصاری برای پلیاستیشن ۴ عرضه میشود.