مطالب مرتبط

7 دیدگاه

  1. Amir _ Detroit

    واقعا عالی بود.
    فکر کنم بر اساس زنانی رفتین و با روایت داستان اورجینال خود بازی بازی رو انجام ندادین.
    دوست دارن بدونم اون اخراش رو چه میکنید ک بازی چند تا پایان داره.
    واقعا ممنونم
    باعث فهم بیشترم از بازی شد.

    پاسخ
    1. علی جلیلی

      درود دوست عزیز…

      آره بازی رو بر اساس قسمت اورجینال نرفتم و ریمیکس استوری رو تموم کردم برای اینکه تمام اتفاقات پشت سر هم رخ بده چون نمیشد مثل بازی قاطی پاتی داستان رو شرح داد… درمورد پایان بازی هم سعیم بر اینه که کل ۲۴ پایان مختلف بازی رو شرح بدم… البته از این ۲۴ تا چندتاش تکراریه ولی خب…
      خوشحالم که از این مقاله ناچیز خوشحال شدید…

      پاسخ
  2. imangame10

    عاااااااااالی بود

    پاسخ
  3. johnwick

    سلام
    اصلا نتونستم سرم و از رو مانیتور برگردونم وقتی داشتم داستان و میخوندم .
    و دوست داشتم کل بازی رو مثل ی کتاب میخوندم .
    ممنون علی جان
    به نظر من هم تو بازی فقط و فقط گرافیک بازی حرف اول و میزنه .بازی ای که گرافیک نداشته باشه هرچقدر خط داستانی قوی داشته باشه مفت نمیارزه .اگه مساله گرافیک نبود روی همون میکرو سگا پلی استیشن وان باید میموندیم

    پاسخ
    1. SAyyed

      حرف شما تا یه حدودی درسته . همونطور که گفتم “تا یه حدودی”.
      قدیم تر بازی ها گرافیک انتزاعی چندان مناسبی نداشتند . اما الان اوضاع کاملا تغییر کرده .
      بازی ها گرافیکشون به حدی قابل درک رسیده که مخاطب رو بتونه جذب کنه و به سمت خودش بکشونه . منظورم اینه که ما دیگه از نظر گرافیک به یه سطح مطلوب رسیدیم که بتونیم از یک بازی انتظار داشته باشیم .
      ما از گرافیک بازی و رزولوشن واقعا چه توقعی داریم؟ رزولوشن چشم ما از 9.5k فراتر نمیره .
      اگر قرار باشه یه گرافیک رو واقعا باور کنیم ، چرا از پردازشگر ذهن خودمون استفاده نکنیم و بجای پردازشگر گرافیکی از مغز خودمون برای اینکار استفاده نکنیم ؟به نظر شما این بهتر نیست ؟
      روند تکنولوژی های پردازشی و محاسباتی الکترونیکی در طول زمانه همواره رشد صعودی داشته ، اما طبق نظریه دانشمندان عصر حاضر ، این توسعه و پیشرفت سرانجام متوقف میشه و روند صعودی اون خطی میشه . چرا؟
      دلیلش قوانین فیزیک حاکم بر طبیعت (از مهم ترین نوع اون یعنی فیزیک کوانتوم) است .
      بذار راحت تر بگم . فرض کن کیفیت و دقت (در واقع موقعیت فیزیکی یک مکان) و سرعت حرکت ، دوتا کفه ترازوی قوانین کوانتوم هستند . هر چقدر که کیفیت و دقت چیزی بالاتر بره ، سرعت اون باید کمتر بشه (مثالش رو هم حرکت یک توپ رو تصور کن ، هر چقدر شما بتونی توپ رو بهتر ببینی ، به همون اندازه باید سرعتش کم بشه ) . زمانی ما واقعیت چیزی رو باور میکنیم که این ترازو به صورت متعادلی تغییر کنه و پا از اون فرا تر نذاره .
      در نتیجه اگر ما بخوایم کیفیت (یا موقعیت) و سرعت (که معیار واقعی جلوه کردن پدیده های اطرافه) رو باهم به به اندازه هم بزرگ کنیم ، مجبوریم این ترازو رو بشکنیم ، یعنی قوانین فیزیک رو ؛ این مسئله به صورت یک قانون با عنوان MOORE’S LAW پذیرفته شده .
      .
      این یعنی اساس کار تکنولوژی پردازشی و محاسباتی در الکترونیک ، و همچنین اساس کار بر روی تکنولوژی های برتر مثل واقعیت مجازی .
      .
      بر میگردم به سوال اولم که شاید جرقه ای برای آینده ، نه تنها بازیسازی ، بلکه تکنولوژی های فراتر از واقعیت مجازی و … باشه ، و اون اینه : اگر تصویری واقعی تر از اونچه که هست میخواید ، چرا به سراغ سرچشمه نریم؟ چرا برای درک بهتر واقعیت ، از قدرت ذهن خودمون اتفاده نکنیم ؟
      .
      شاید بحث یک مقدار علمی شد و هیچ گیمری از این بحث لذت نمیبره ، برای ما گیمرا کیفیت نهایی مهمه و معیار سنجش این کیفیت ، فقط و فقط خود ما هستیم . پس غیر ممکن نیست اگر بگم برای یک نفر ، همون بازی های میکرو سگا هم میتونه مثل واقعیت جلوه کنه …
      قضاوت نهایی از این مطلب رو میسپرم به خودتون ♥♥♥

      پاسخ
  4. امیر مختاری

    سلام لینک قسمت های بعدی کجاست؟

    پاسخ
    1. اشکان دولتی

      تو این اینجا میتونید هر سه قسمت مقاله رو ببینید:
      https://gameshot.ir/author/alijalili/

      پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق برای گیم شات محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب گیم شات بدون اجازه‌ی قبلی ممنوع است