بازیکنان میتوانند سطح دشواری بازی Shadow of the Tomb Raider را با گزینههای مختلفی شخصیسازی کنند و به تجربهی مطلوب خود دست یابند.
اسکوئر انیکس در مطلب جدیدی بر روی سایت رسمی خود اعلام داشته است که در بازی Shadow of the Tomb Raider امکان تنظیم موارد متعددی مانند حساسیت نشانهگیر اسلحه، متمرکز ساختن دوربین پشت لارا و کاهش لرزش دوربین وجود دارد و حتی بازیکنان میتوانند مشخص کنند دکمههایی که نیاز به نگه داشتن طولانی دارند، صرفاً فشرده شوند یا بالعکس. البته گزینههای استاندارد مانند تنظیم زیرنویس و لرزش کنترلر هم موجود هستند.
با این حال، نکتهی جالب اینجاست که تا چه حد امکان تنظیم و تعیین سطح دشواری در بازی Shadow of the Tomb Raider فراهم شده است. در ویدئویی که اواخر ماه گذشته به انتشار رسید، اعلام شد درحالی که اکثر بازیها سطح دشواری بازی را به سه بخش کلیِ آسان، متوسط و سخت محدود میکنند، این عنوان به بازیکن اجازه میدهد که سطح دشواری هر بخش از گیمپلی را شخصاً تعیین کند. در این بازی قادر هستید که سطح سه مکانیک Combat ،Exploration و Puzzle را بسته به علاقه و تواناییهایتان انتخاب کنید؛ به عنوان مثال اگر علاقهی زیادی به حل معماهای چالشبرانگیز دارید ولی در مبارزات آنطور که باید عمل نمیکنید، میتوانید سطح Puzzle را بر روی سخت قرار دهید و Combat را بر روی آسان. علاوه بر اینها، یک سطح دشواری با نام Deadly Obsession هم در بازی Shadow of the Tomb Raider گنجانده شده که سختتر از حالت Hard است. بر خلاف دیگر سطوح دشواری، با انتخاب Deadly Obsession هر سه مکانیک بر روی سختترین حالت قرار میگیرند و تغییر آنها در طول بازی هم ممکن نخواهد بود. در ویدئوی مذکور همچنین توضیح داده شد که میزان رنگ موجود بر روی سطوح قابل بالارفتن که به بازیکن میفهماند به چه سمتی برود، کاهش یافته است تا تجربه سختتر شود.
با این حال، مطلب جدید توسعهدهندگان بازی Shadow of the Tomb Raider جزئیات بیشتری را ارائه میدهد از اینکه سطوح دشواری چگونه بر روی بخشهای مختلف آن تاثیرگذار هستند. سطح دشواری برای مکانیک Combat بر روی نشانهگیری خودکار یا همان Aim Assist (که در سطوح بالاتر وجود ندارد)، تعداد جعبههای مهمات، میزان آسیب دیدن و آسیب وارد کردن دشمنان و… اثر میگذارد. سطح دشواری برای مکانیک Exploration روی میزان رنگ دیوارها، زمان مورد نیاز برای بالا آمدن هنگام نزدیکی به سقوط و کمپها که در سطوح بالاتر خاموش بوده و تنها مکان برای ذخیرهی بازی در حالت Deadly Obsession هستند، تاثیرگذار است. نهایتاً سطح دشواری برای مکانیک Puzzle تعداد سرنخهای لارا، هایلایت اهداف تعاملپذیر و زمان مورد نیاز جهت حل معماها را تحت تاثیر قرار میدهد.
بازی Shadow of the Tomb Raider که اخیراً پروسهی ساخت آن به پایان رسید و اصطلاحاً گُلد شد، در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۸ مصادف با ۲۳ شهریور ۱۳۹۷ برای پیسی و کنسولهای پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه خواهد شد.