بازی Days Gone یکی از انحصاریهای سونی است که توجهات زیادی به آن معطوف هست ولی خیلی از بازیکنان به موفقیت آن شک دارند و نمایشهای بازی راضی نیستند.
این عنوان دارای یک سیستم گیمپلی تعاملی است که در بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild دیدهایم و از طرف دیگر روش داستانسرایی مخصوص به سونی را نیز به همراه دارد و این دو عامل میتوانند به تنهایی راهی برای موفقیت Days Gone بازکنند.
در مورد گیمپلی سیستماتیک بازی، اریک جنسن از استودیو Bend در مصاحبه با GameReactor توضیح داد که چگونه جهان بازی زنده و پویا است و با روش بازی شخصیت اصلی واکنش نشان میدهد.
فریکرها (freaker) جزئی از اکوسیستم بازی هستند و شما میتوانید در حال رانندگی باشید و با آنها روبه رو شوید. حال اگر برای این رویارویی آماده نباشید و با آن مبارزه کنید، خواهید مرد، اما گزینه دیگر این است که فرار کنید و پس از اینکه قویتر شدید و اسلحههای بهتری داشتید، برگردید و سراغ آنها بروید.
این موضوع مختص به فریکرها نیست و NPCهای درون بازی نیز میتوانند به عنوان مثال به دیکن کمک یا دشمنی کنند. در بازی کمپهای مختلفی وجود دارد که اهداف مختلفی برای خود دارند و شما میتوانید از این مکانها کار مختلفی برای انجام دادن بگیرید. این موضوعات بیشتر مربوط به پخش ثابت گیمپلی هستند و دیگر بخشها این جهان پویا و زنده است و به اعمال دیکن واکنش نشان میدهند. اگر شما محلی که فریکرها لانه درست میکنند را پاک سازی کنید، خواهید دید که محیط و اطراف آن محل شروع به تغییر میکنند. از این رو جایی که لانه فریکرها بود الان به مکانی برای آدمها تبدیل شده است.
اینگونه به نظر میرسد که بازی Days Gone قصد دارد یک جهان آخرالزمانی زامبی را شبیهسازی کند، جهانی که حتی زنده ماندن هم بخشی از مکانیزم گیمپلی خواهد بود.
امیدواریم که استودیوی Sony Bend بتواند این کار را به خوبی هر چه تمام تر انجام دهد و تجربهای فوقالعاده را برای بازیبازان به ارمغان بیاورد. ناگفته نماند که بازی Days Gone در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ (۳ اسفند ۱۳۹۷) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن ۴ شرکت سونی منتشر خواهد شد.