مطالب مرتبط

3 دیدگاه

  1. 1

    PEYMAN666

    قبل از سامی ها و بودن یهودیت که بعد تر مسحیت از دلش اومد بیرون آخر اسلام. تمدنی بود حدود ۴۰۰۰ تا ۵۵۰۰ سال قبل میلاد به نام سومر یا شومر. که هر سه این دین ها تحت تاثیر این تمدن و باورشون هستن.توی سومر خدایان زن و مرد رو خلق کردن(درواقع خدای علم و دانش خلق کرد) در یک زمان با هم و اون زن شیطان شد(به نام لیلیث) چون تعظیم نکرد. بعد اون بود زنی دیگه از دنده ساخته شد. حالا علی عبدالرضایی میاد میگه: شر یا شیطان رو اولین بار مانی اول, فیلسوف ایرانی مطرح کرد و اون لیلیث اولین روشنفکر بوده که به این کار ندارم.بهشت و جهنم چیزیه که از سومر به این مذهب ها رسیده و ادعای مسیح که پسر خداست ریشه اش بر میگرده به سومر که جاش نیست بگم چرا! حتی اون طوفان نوح ریشه در سومر داره. در کل از فیلم خوشم نیومد اگرچه اون روند آروم اول فیلم خیلی خوب بود که شبیح کارهای بلاتار بود. به نظرم خدا توی فیلم Salo or the 120 Days of Sodom 1975 هست و قابل لمس تره.
    خسته نباشی محمد جان

    پاسخ
    1. 1.1

      minidraculla

      متوجه نمیشم فیلمی که سراسر صحنه های ج.ن.سی و غیرجنسی نشون میده و بنظر من فلسفه ای پشتش نداره چطور میتونه خدا رو بیان کنه؟

      پاسخ
  2. 2

    دانیال

    به نظرم منتقد یا نویسنده یادداشت به شدت تحت تأثیر کتاب دنیای سوفی بوده حجم زیادی از متن یا عینا از کتاب برداشته شده یا از کتاب نشات گرفته و نوشته خیلی مرتبط با حرفی که فیلم می خواد بزنه نیست صحبت ها همگی در قدم دوم فیلم و بعد از تحلیل اولیه قرار می گیره نه در تحلیل اولیه (چیزی که آدم رو به اینجا می کشونه)
    اما در مورد فیلم به نظرم باید این فیلم رو در دنباله ی فیلم آخرین وسوسه مسیح دید فیلم نتیجه گیری خاصی در مورد مسیحیت نمی کنه و اینکار رو به عهده ی بیننده میزاره مهم ترین نکته و تفاوت فیلم با آخرین وسوسه ی مسیح اینه که داخل اون فیلم مسیح می دونه کیه ،خدا رو‌ می شناسه و به رسالت خودش ایمان داره ،دقیقا نقطه ی مقابل شخصیت اندرو گارفیلد که هیچ چیز نمی دونه گرفتار چیزی به اسم مسئله ی شر میشه و نمی تونه وجود خدا رو با شر تطبیق بده مهم ترین دیالوگ فیلم هم زمانیه که اندروگارفیلد باید پا روی تمثال مسیح بزاره تنها جایی داخل فیلم که بیننده سکوت محض رو تجربه می کنه اونجاست همون جاست که اندرو گارفیلد می گه : در سکوت بود که صدای تو را شنیدم …

    پاسخ

ارسال یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه‌ی حقوق برای گیم شات محفوظ است. هر گونه کپی برداری از مطالب گیم شات بدون اجازه‌ی قبلی ممنوع است.